Макмеън отбелязва, че подобен детайл създава съвсем различно усещане при ползване на софтуера. През 2012 г. “Someone Like You” на Adele е изтананикана най-много пъти от потребителите на Soundhound, сочи статистиката.
И двете компании таксуват клиентите си с комисионна, когато те намерят търсеното парче и решат да го изтеглят чрез приложението. Според Данкер Shazam продава около 500 000 песни всеки ден. Голяма част от потребителите обаче, просто запазват името на песента и я търсят в някоя от стрийминг мрежите, като Spotify, Rdio, LastFM и др. През миналата година в подобни платформи са се регистрирали 20 милиона души, което е с 44% повече от 2011 г., сочат данни на Международната федерация на фонографската индустрия (IFPI).
Никога не е било тайна, че информацията за потребителското поведение е изключително ценна, а нейният правилен анализ би могъл да донесе значителен ръст на печалбите. През юли развитието на Shazam не остана незабелязано от бившия най-богат човек на планетата - медийният магнат Карлос Слим, който инвестира 40 милиона долара в компанията.
Експерти смятат, че в бъдеще Shazam и Soundhound могат да стартират изцяло нови бизнес модели. Например да ви известят, когато любимият ви артист ще има концерт във вашия град. Те дори ще могат да ви продадат онлайн билет, като ви таксуват с комисионна.
Разбира се, всичко това отоново е на ръба на етиката. Според мнозина използването на лични данни на потребителите за извличане на дивиденти, извиква поредната асоциация с Големия брат. На фона на социални мрежи като Facebook обаче, които знаят всичко за нас, включително на коя улица живеем и дали говорим френски, заниманието на Shazam изглежда доста безобидно.
Алгоритъмът използва отпечатъкът, който всяка песен оставя след себе си в интернет пространството. Софтуерът разпознава честотите на всяка мелодия, които еквалайзерите изобразяват с помощта на няколко колонки от пиксели с цвят, вариращ от зелено до червено. Shazam складира такъв отпечатък на десетки милиони песни, а когато постъпи търсене, алгоритъмът търси съвпадения, което обикновено отнема не повече от няколко секунди.
Всеки потребител на апликацията все пак знае, че когато обстановката е населена с гръмогласни хора или други странични шумове, Shazam откровено се затруднява да “открие отпечатъка” на парчето.
Точно този индивидуален характер на всяка песен стои в основата на новата идея за виждане в бъдещето. Разкрита на музикални експерти, статистиката на най-харесваните парчета ще покаже какво темпо е най-популярно, каква линия на мелодията, както и каква тематика на текстовете.
Въпреки всичко, с подобни технологии трябва да се внимава, смятат представители на музикалната индустрия, напомняйки, че така се рискува уеднаквяване на парчетата. Което няма да се хареса на никой меломан.
Как музикалната индустрия разбира коя песен (ще) слушате?
Ключът към увеличаването на продажбите се крие в алгоритмите на приложения като Shazam, смятат експерти
10:11 | 08.12.13 г. 1Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Словакия заплаши с реципрочни мерки, ако Украйна спре транзита на руски газ
-
Dow Jones се понижи с над 330 пункта в петък, но записа седмичен ръст
-
Кадър на деня за 27 декември
-
Белият дом: Севернокорейски войници дават масови жертви на фронтовите линии в Украйна
-
Планът за мита на Тръмп ще засегне най-тежко достъпните автомобили в САЩ
-
НАТО засилва присъствието си в Балтийско море заради прекъснатия подводен кабел
-
Държавата търси полезен ход за спасяването на завода на „Монди“ в Стамболийски
-
В американския дълг вярваме! Но докога?
-
Автомобилната индустрия изпраща мрачна 2024 г. - Първа част
-
Умните пръстени - новото бижу на пазара на носими устройства
-
Защо Мъск няма достъп до най-големите правителствени тайни, които SpaceX знае?
-
Как почасовата работа променя пазара на труда у нас?
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Автомобилният двигател на германската икономика остана без гориво
-
Българска компания възражда производството на грамофонни плочи на Балканите
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
Великобритания се обръща към Европа, за да трансформира железниците
-
Леонардо ди Каприо инвестира милиони в диамантения бум в Испания
-
Ще свикне ли някога Европа с идеята, че руски газ може и да няма?
-
Революция на пауза
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Украйна е предложила компенсации за спрения транзит на газ, които Фицо отказал
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
Още от Софтуер виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Dow Jones се понижи с над 330 пункта в петък, но записа седмичен ръст
-
Здравният и финансовият сектор подкрепиха европейските борси в последната сесия за седмицата
-
SOFIX приключва 2024 г. с ръст от 16,7%
-
Dow изтрива 100 пункта в петък, но се готви за печеливша седмица*
-
Доларът се готви за силно годишно поскъпване заради очакваното запазване на по-високите лихви
-
„Бианор Холдинг“ официално смени името си на „Уайзър Технолоджи“