IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как музикалната индустрия разбира коя песен (ще) слушате?

Ключът към увеличаването на продажбите се крие в алгоритмите на приложения като Shazam, смятат експерти

10:11 | 08.12.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс



Макмеън отбелязва, че подобен детайл създава съвсем различно усещане при ползване на софтуера. През 2012 г. “Someone Like You” на Adele е изтананикана най-много пъти от потребителите на Soundhound, сочи статистиката.

И двете компании таксуват клиентите си с комисионна, когато те намерят търсеното парче и решат да го изтеглят чрез приложението. Според Данкер Shazam продава около 500 000 песни всеки ден. Голяма част от потребителите обаче, просто запазват името на песента и я търсят в някоя от стрийминг мрежите, като Spotify, Rdio, LastFM и др. През миналата година в подобни платформи са се регистрирали 20 милиона души, което е с 44% повече от 2011 г., сочат данни на Международната федерация на фонографската индустрия (IFPI).

Никога не е било тайна, че информацията за потребителското поведение е изключително ценна, а нейният правилен анализ би могъл да донесе значителен ръст на печалбите. През юли развитието на Shazam не остана незабелязано от бившия най-богат човек на планетата - медийният магнат Карлос Слим, който инвестира 40 милиона долара в компанията.

Експерти смятат, че в бъдеще Shazam и Soundhound могат да стартират изцяло нови бизнес модели. Например да ви известят, когато любимият ви артист ще има концерт във вашия град. Те дори ще могат да ви продадат онлайн билет, като ви таксуват с комисионна.

Разбира се, всичко това отоново е на ръба на етиката. Според мнозина използването на лични данни на потребителите за извличане на дивиденти, извиква поредната асоциация с Големия брат. На фона на социални мрежи като Facebook обаче, които знаят всичко за нас, включително на коя улица живеем и дали говорим френски, заниманието на Shazam изглежда доста безобидно.

Алгоритъмът използва отпечатъкът, който всяка песен оставя след себе си в интернет пространството. Софтуерът разпознава честотите на всяка мелодия, които еквалайзерите изобразяват с помощта на няколко колонки от пиксели с цвят, вариращ от зелено до червено. Shazam складира такъв отпечатък на десетки милиони песни, а когато постъпи търсене, алгоритъмът търси съвпадения, което обикновено отнема не повече от няколко секунди.

Всеки потребител на апликацията все пак знае, че когато обстановката е населена с гръмогласни хора или други странични шумове, Shazam откровено се затруднява да “открие отпечатъка” на парчето.

Точно този индивидуален характер на всяка песен стои в основата на новата идея за виждане в бъдещето. Разкрита на музикални експерти, статистиката на най-харесваните парчета ще покаже какво темпо е най-популярно, каква линия на мелодията, както и каква тематика на текстовете.

Въпреки всичко, с подобни технологии трябва да се внимава, смятат представители на музикалната индустрия, напомняйки, че така се рискува уеднаквяване на парчетата. Което няма да се хареса на никой меломан.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още