IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как музикалната индустрия разбира коя песен (ще) слушате?

Ключът към увеличаването на продажбите се крие в алгоритмите на приложения като Shazam, смятат експерти

10:11 | 08.12.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: <em>Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

В живота на всеки меломан има един постоянно повтарящ се въпрос. Кое е това ново, но адски приятно парче? За щастие, с навлизането на смартфоните, една компания реши да сложи край на душевните ни терзания, разработвайки приложение, което отговаря на наболелия въпрос. Единственото, което трябва да направим, е да насочим телефона си към високоговорителя и готово. Вече разполагаме с името на артиста и парчето, а ако то е ремикс, това също ще излезе в резултатите. Приложението се казва Shazam и според анализатори е много повече от начин да обогатим музикалната си култура. 

На практика меломаните търсят имената на песните, които наистина ги интересуват, което може да помогне на музикалната индустрия да установи кои са най-харесваните стилове, изпълнители, албуми и тн. Софтуерът на Shazam записва стриктно всяко парче, което търсите, структурирайки обща класация. “Това ще помогне за създаването на коректна статистика,” заявява Дейниъл Данек, продуктов шеф на Shazam. В изказването си той споделя, че за момента компанията рядко си сътрудничи с музикалната индустрия, но това е на път да се промени.

Идеята е проста. Когато дадено парче бъде пуснато в ефир, Shazam ще може да каже точно колко хора са насочили телефоните си към радио приемниците за определен период от време. Точно така е установено, че песента “Oats in Water” на Ben Howards е била потърсена едновременно от 300 000 потребители на Shazam в момента, в който е била пусната в един от епизодите на американския сериал “Живите мъртви”. Подобни пикове в търсенията автоматично се отбелязват в системата на Shazam, отбелязвайки, че парчето е предизвикало достатъчно интерес в голям брой от хора. Информация като тази може да е от изключителна полза за музикалните продуценти.

Soundhound е директен конкурент на Shazam. “Анализирането на информацията е изключително важно, за да знаеш къде точно се намираш на пазара,” коментира Кейти Макмеън, вицепрезидент по продажбите и маркетинга на Soundhound. “Това е карта, даваща информация за това как хората възприемат музиката, която слушат.”

Освен това, софтуерът на Shazam и Soundhound може да прогнозира популяризирането на определен изпълнител, засичайки зачестяване в търсенията на негови песни. Такива данни биха били от изключителна полза за радио станциите, например, които ще знаят в какъв продукт да инвестират, и какви евентуални приходи ще им донесе той.

Разбира се, Shazam и Soundhound далеч не са единствените дигитални източници на информация за музикалната индустрия. Стрийминг услугите също отчитат брой слушания, дискусиите в Twitter отдавна се използват за мерило, а и харесванията във Facebook са немалък фактор в бизнеса.

Преди около година подобна услуга започна да предлага и лидерът в търсачките Google. Електронният гигант лансира своя версия на приложение за търсене на музика, което все още набира сила. Апликацията на Google има около 5 милиона сваляния, докато Shazam и Soundhound вече са регистрирали десет пъти по-голям интерес. При това данните са единствено за Android Store.

Все пак има някои разлики между алгоритъма, използван от Shazam и Soundhound. Така например, потребителите на Soundhound могат лично да изтананикат част от запаметената мелодия и приложението да свърши останалото. Тези на Shazam не могат.

Последна актуализация: 06:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още