Разработчиците на iOS отчитат при изтегляне на приложение пет пъти повече приходи, отколкото програмистите на Android приложения, става ясно от данни на BusinessInsider. При платени приложения и покупки в самите приложения обаче разликата е по-малка. Там едно приложение за Android носи средно 0,43 долара за всеки долар, който всеки разработчик за iOS взима.
Според статистиката, която се базира на данни от анализаторските компании Flurry и App Anniе, приложенията в iOS дават на своите разработчици и по-високи приходи от реклама. На всеки долар, генериран по този начин от апликация за IOS, се падат по 0,77 долара за приложение в Android.
Само през миналия месец специализираното във Facebook реклами дружество Nanigans обяви според AppleInsider, че рекламата на платформата на Apple предизвиква с почти 1800% повече действия, отколкото същата реклама за Android. "Целевите групи на iPhone са по-скъпи, и причината е, че тези клиенти си струват", цитира AppleInsider Дан Слейгън, старши вицепрезидент на Nanigans.
Проучвания вече доказаха многократно, че клиентите на Apple използват своите устройства по-често и са по-склонни да плащат за съдържание, се казва още в доклада. Flurry е изчислила, че потребители на iPhone дават средно по 0,19 долара на изтеглено приложение. При Android този дял е само 0,06 долара.
Малко по-различна картина очертава проучване на CyberCoders, компания за набор на персонал. При сравнение на заплатите на разработчиците се оказва, че Android програмисите печелят средно с до 10 000 долара повече на година, отколкото техните колеги, специализирани в iOS.