Изпадналият в криза пионер на смартфон пазара BlackBerry обмисля според вестникарски публикации дали да не отдели своята услуга за съобщения BBM в отделно дъщерно дружество.
Blackberry вече е преместила високопоставени мениджъри в новосформирания екип под името BBM и също така работи над нови предложения за съобщения извън компанията, съобщи Wall Street Journal във вторник, позовавайки се на хора, запознати с проекта. Услугите за съобщения са чат програми, като най-известните са ICQ, Skype и Whatsapp.
Очаква се новият продукт да може да се ползва и на персонални компютри, пише реномираното издание. От компанията са отказали да коментират информацията на медията.
През май обаче главният изпълнителен директор на базирания във Ватерло, Канада, концерн Торстен Хайнс заяви, че през това лято BBM ще може за първи път да се ползва на различни от BlackBerry смартфони – опит за конкуриране с услуги като WhatsApp и WeTalk, които отнеха от популярността на BBM, припомня WSJ. Сега говорител на концерна добавя: „Ние обявихме плановете си да предложим тази доверена мобилна услуга за съобщения за потребителите на iPhone и Android по някое време това лято. Не сме правили други изявления".
BBM има около 60 млн. месечно активни потребители, оито изпращат по 10 млрд. съобщения на ден, според данни на самата BlackBerry. WhatsApp, която се развива от базиран в Маунтин Вю, Калифорния, стартъп, се радва на над 300 млн. месечно активни потребители. Приложението за съобщения позволява на потребителите да изпращат безплатни текстови и мултимедийни съобщения до отделни лица или групи. То е достъпно за различни устройства и платформи, включително IOS, Android, Windows Phone, BlackBerry, Asha, Symbian и др. В последните месеци WhatsApp беше свързвана с големи компании от бранша и имаше спекулации, че Facebook и Google имат интерес да придобият услугата.
Според по-ранна информация канадската копания обмисля и изтегляне на акциите от борсата, за да улесни оздравителния процес. Някога BlackBerry бе любимец на борсовия пазар, но изпусна важни тенденции в технологичния сектор и сега изостава сериозно от Apple и Samsung.