IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nokia и битката за дигиталните улични карти

Цифровите карти се считат за бизнеса на бъдещето, а смартфонът ще се превърне в пръв приятел на пилота във всяка ситуация

17:16 | 19.08.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Nokia и битката за дигиталните улични карти

В същото време разходите за тази дейност са високи - през последната фискална година само научноизследователската и развойната дейност в подразделението Here възлизат на 883 милиона евро, като звеното излиза на загуба.

"Nokia и Google в момента участват в състезание за инвестиции за развитието на локалните услуги на бъдещето", казва Гарнър. "Не става въпрос само за картите, но също така и за предоставяне на разнообразна информация – например за разписанието на автобусите, работното време на магазините в района, където се намира потребителят, или информация за забележителностите. И става дума за това на картите да им бъде вдъхнат живот, например чрез триизмерен изглед. Но пък това удря по рентабилността", коментира той.

„Има много възможности в бизнеса с цифрови карти, но все още не е възможно да се прогнозира кога инвестициите ще се отплатят“, казва Гарнър.

„Ако искаме да сме успешни, трябва да преминем в широчина и да обслужваме и други платформи", казва Халбхер. Затова и услугите на Nokia се появяват на устройства на конкуренцията. Така например Mozilla Foundation, която разработва операционната система Firefox OS, залага на решението на Nokia. Amazon също плаща на финландската група лицензионни такси, за да може да използва нейните карти. За да не се притесняват производителите на други устройства от името на конкурента си, през миналата есен Nokia изтри собствено си име от подразделението и го преименува на Here, като финландците вече предлагат приложения за iPhone и устройства с Android.

Nokia обаче не разполага с бюджета на силнопечелившия си конкурент Google. Производителят на смартфони все пак има друго предимство: „За разлика от Google, Nokia не е в пряка конкуренция с тези фирми и затова е привлекателен партньор", казва Гарнър. И Халбхер подчертава разликата от коинурентите: „Ние предлагаме на нашите клиенти голяма свобода. Ние не обвързваме лицензите с каквито и да е условия - така клиентите не трябва да купуват задължително смартфони Nokia". В допълнение лицензополучателят може да разработва свои собствени бизнес модели.

Халбхер вижда положително развитие. Наистина продажбите напоследък падат, но най-вече защото устройствата със старата операционна система Symbian изчезват. За сметка на това се покачват продажбите към външни клиенти. „А ние току-що – едва преди една година, започнахме да продаваме продукта на по-широка база", казва той.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още