IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nokia и битката за дигиталните улични карти

Цифровите карти се считат за бизнеса на бъдещето, а смартфонът ще се превърне в пръв приятел на пилота във всяка ситуация

17:16 | 19.08.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Nokia и битката за дигиталните улични карти

Бумът на пазара на смартфони вкара Nokia в дълбока криза. iPhone и многото устройства с Android, сензорен екран и прост интерфейс направиха така, че телефоните на бившия лидер да изглеждат стари, а продажбите се сринаха.

Ерата на мобилните компютри обаче отваря пред финландската компания нови възможности отвъд хардуера. Смартфоните, но също така и свързани в мрежа „умни“ очила и автономни автомобили, едва ли са мислими без специфична за местонахождението информация, а Nokia може да осигури това.

"Мобилният телефон вече не е сам в светлината на прожекторите", казва Майкъл Халбхер, мениджър на финландската група, пред Handelsblatt Online. "Светът на технологиите се движи от едно устройство в ерата на облаците", допълва той.

Важни сега са не само смартфоните, но и услугите в тях: музика, комуникация и ...  карти. За Халбхер това означава възможност за развитие. Той е началник на подразделението Nokia Here, което развива базирани на местоположението услуги.

Финландската компания се счита заедно с Google и TomTom за основен доставчик на гео данни: През 2007 г. Nokia купи специалиста Navteq за 5,7 млрд. евро. Това беше решение със  сигнално действие: тогава най-големият производител на мобилни телефони в света вижда в цифровите карти доходоносен бизнес. При това по онова време много телефони все още не са разполагали с чип за GPS.

"Мисля, че това бе много далновидно решение", казва Мартин Гарнър, анализатор в анализатор CCS Insight. „Nokia искаше в средата на десетилетието да стане водещ доставчик на интернет услуги. Покупките на картови дружества беше част от стратегията", коментира Гарнър.

Но пътят до тази цел се оказва изпълнен с препятствия. Според анализ на пазарните изследователи Asymco Nokia започва да трупа загуби със своята картова услуга след 2008 г. Редовните клиенти на Nokia - производители на автомобили и навигационни системи - са лоялни към фирмата, а сред клиентите спадат Audi, BMW, Mercedes и Volkswagen. Но надеждата за бълбукащи приходи от услугите за смартфони все още не се осъществява. 

Последна актуализация: 06:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още