Apple отдавна вече не е сам в света на смартфоните. Но все още компанията не отчита съществуването на други платформи и разработва приложения само за своята платформа. Това е и причината Apple да не може да определя стандарти в индустрията, пише в свой анализ Wall Street Journal.
И когато Apple предлага своите собствени приложения като пакета iWork, iTunes U или пакета iLife само за собствените си операционни системи, това е напълно разбираемо. В края на краищата групата възнамерява да обвърже потребителите си към собствената си екосистема и да им предложи едно уникално преживяване с iPhone и iPad.
Но все пак има и програми, в които застъпването на този егоцентризъм си е чиста отрова. Това включва главно онези приложения, в които мрежовият ефект е силен: колкото повече хора използват приложението, толкова по-голяма е ползата. Такъв е например случаят с всяко приложение, при което става дума за комуникация. С iMessage например само клиенти на Apple могат да комуникират един с друг, също както с видеочата на Apple FaceTime.
С това Apple пропуска възможността да се опитва да установява стандарти. Вместо това те се задават от трети страни като Whatsapp, които предлагат своите приложения за всички важни мобилни операционни системи. Силата на Apple не се простира до момента, в който да вплете в екосистемата си не само потребителя, но също така и неговите приятели и познати. Ето защо всеки клиент на Apple винаги ще иска да има програми, с които той ще може да си комуникира и с потребителите с устройства с Android, BlackBerry или Windows.
Някога много напредналата в техническо отношение Mac платформа, пионер в ерата на персоналните компютри, западна бързо след възхода на IBM-съвместимите компютри през 1980 г. Apple пропусна по онова време да започне да определя стандарти, защото компанията не се осмели да се отвори към пазара, пише още WSJ. Това има, разбира се, и своите предимства: много потребители просто оценяват напълно контролираното от Apple потребителско изживяване – в хардуерно и софтуерно отношение.
На тях обаче не би им попречило, ако Apple предложи някои приложения за Android и други платформи. Пример за това би могъл да бъде софтуерът iTunes, който Apple предлага за Windows от 2003 г. насам. С предлагането на Windows-съвместими модели на плейъра iPod Apple успя да наложи стандарт за дигиталните продажби на музика. Време е Apple да навлезе с приложенията си в територията на Android, завършва анализа си WSJ.
преди 11 години Сещам как дървения VHS изместил технически по-напредналия BetaMAX на Sony. (За видеокасетите става въпрос) отговор Сигнализирай за неуместен коментар