Verizon Communication записа спад преди началото на борсовия ден, след като сви прогнозата си за второ поредно тримесечие. Това допълни притесненията, че потребителите намаляват разходите си, пише Bloomberg.
Най-големият американски мобилен оператор има трудности в поддържането на темпото на конкурентите по отношение на растежа на броя на абонатите, предвид големите намаления за телефони и високата инфлация. Днес Verizon обяви, че е добавила само 12 хил. месечни мобилни абонати за второто тримесечие, което се оказа много под прогнозата на анализаторите за нови 167 200 клиенти.
Това е пореден проблем пред оператора, след като AT&T притесни анализаторите с предупреждението си, че някои клиенти започват да забавят плащането на сметките си. И AT&T, и Verizon повишиха цените на по-старите си мобилни планове.
Цената на акциите на Verizon спадна с 5,4%. Вчера тя се понижи с 2,9%, след като AT&T обяви финансовите си резултати. От началото на годината стойността на книжата на Verizon се е свила с 8 на сто.
Verizon е под натиск да запази пазарното си лидерство. Компанията се върна към промоциите с безплатни телефони, в опит да отговори на намаленията и подаръците от AT&T и T-Mobile US. Базираният в Ню Йорк мобилен гигант също така се опитва да настигне T-Mobile в развитието на 5G услугата и очаква да открие нов източник на приходи чрез мрежови договори с компании и локации, включително пристанища.
Печалбата на акция, като се изключат някои елементи, се очаква да бъде между 5,10 и 5,25 долара за годината, под диапазона от 5,40-5,55 долара. Освен това компанията сви прогнозата си за приходите от услуги и други, като очаква около 1% спад. По-ранната прогноза беше да няма изменение на приходите спрямо тези от година по-рано.
Verizon загуби 215 хил. нетни мобилни абонати през второто тримесечие и привлече 227 хил. бизнес клиенти.