Американското дъщерно дружество на германската компания Deutsche Telekom T-Mobile US отчете значително по-ниска печалба през третото тримесечие, но въпреки това увеличи годишните си цели. Нетната печалба е спаднала с почти 45% в сравнение с предходната година до 691 млн. долара (597 млн. евро), обяви T-Mobile във вторник след края на борсовата търговия. Основната причина за спада са еднократни ефекти за 707 млн. долара във връзка със сливането с конкурента Sprint.
Анализаторите очакваха по-слаб резултат. За сметка на това с увеличение от почти два процента до 19,6 милиарда долара приходите останаха под очакванията на Wall Street. За трите месеца до края на септември T-Mobile е записал 673 000 нови договора под собствената си марка, с около два процента по-малко спрямо преди година. Главният изпълнителен директор Майк Сивърт обаче е доволен и заяви, че това са „невероятни" резултати.
T-Mobile повиши годишните си цели за трети пореден път и сега очаква още по-висока коригирана оперативна печалба и ръст на клиентите за 2021 г.
Акциите реагираха с ръст от 2,8% на цената в следоборсовата търговия. От началото на годината обаче книжата са поевтинели с 14% спрямо понижение от 12% за AT&T Inc. и спад с 11% за Verizon Communications Inc., показват изчисления на Bloomberg.
Базираната в Белвю, щата Вашингтон, компания от години преследва двата си по-големи конкурента AT&T и Verizon с агресивна ценова политика, инвестиции и маркетинг. А сега T-Mobile US се възползва и от по-бързото от очакваното сливане на бизнеса със Sprint.
T-Mobile очаква да завърши годината с между 5,1 милиона и 5,3 милиона клиенти на договор - леко увеличение в долния диапазон на прогнозата. Анализаторите очакваха 5,16 милиона за годината.
Компанията заяви, че около 90% от клиентския трафик на Sprint сега се пренасят в собствената ѝ мрежа спрямо около 80% преди три месеца. T-Mobile очаква ползите от сливането - комбинация от икономии и добавени приходи - да достигнат 3,5 млрд. долара тази година, което е увеличение с 300 млн. долара спрямо предишната ѝ прогноза.
T-Mobile има преднина от над година пред AT&T и Verizon в разширяването на 5G мрежата, но връщането на празничните промоции от тези конкуренти, като отстъпки от до 1000 долара за телефон, заплашва да отвлече вниманието на потребителите от това предимство. И AT&T, и Verizon започнаха да внедряват свои собствени среднолентови 5G мрежи в надпревара за намаляване на изоставането си.