От години мобилните оператори се трансформират в нещо повече от телекоми и навлизат в нови области. В България този процес е особено изявен през последните две години, а ясен пример за това е насочването на тези компании към финтех сектора. Това коментира в подкаста „Update” на Bloomberg TV Bulgaria технологичният блогър Никола Балов.
„От години наблюдаваме как мобилните оператори, както ги наричахме, добавят в портфолиото си най-различни услуги в най-различни посоки. Това е особено изявено в последните две години, поне в България. Но още отпреди това компаниите не искаха да се наричат просто мобилни оператори, най-малкото заради фискираните услуги, които ставаха все по-важни за тях“, посочва той.
По думите му трансформациите и ребрандиранията на операторите през този период са били и с цел „да се наложат в съзнанието на потребителите не като мобилен оператор, а като компания, която е доставчик на широк спектър от услуги“.
Умните градове, умните решения за дома и насочването към собствено видео съдържание са част от посоките, в които телекомите се развиват, коментира още Никола Балов.
Той смята, че навлизането на операторите в сектора на финтех услугите е създало притеснения на банките, защото телекомите са значително по-гъвкави и могат да вкарат повече иновации в „този сектор, който е много закостенял в традиционния си формат“.
„Това може да отключи и по-иновативни подходи и при банките“, смята Никола Балов.
Според него това разширяване на портфолиото от предложения се дължи на нуждата от възвръщане на големите инвестиции в мрежите, както и от факта, че операторите вече не генерират толкова големи приходи от телефонни разговори и мобилни данни.
„...Нормално е да се търси нов източник на приходи и тези услуги да преминават през мрежите на телекомите, които те така или иначе имат, но трябва да използват по-пълноценно“, допълва той.
Според Балов в момента по-голямата част от ресурсите на мобилните оператори са насочени към 5G мрежите, но след изграждането им, компаниите ще търсят начини да възвърнат тези огромни инвестици.
„Ще видим бум на 5G в различни сфери, различни бизнеси ще си послужат с предимствата, които 5G предлага“, прогнозира той.
преди 3 години Балов,операторите се ребрандират за да изчистят лош имидж или когато ги купи някои,но не и за да се налагат в съзнанието на потребителите като нещо различно .Когато ти плащат от операторите няма как да говориш истини ,а ще кажеш само хубавите неща. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Балов ,операторите се ребрандират за да изчист отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Балов ,операторите се ребрандират за да изчист отговор Сигнализирай за неуместен коментар