Американският технологичен концерн Apple Inc. се подготвя да пусне на пазара нови варианти на своите слушалки AirPods от по-евтиния модел за тази година и второ поколение AirPods Pro за следващата година, предава Bloomberg, позовавайки се на хора с познания по въпроса.
Новата базова версия на AirPods ще отбележи първата актуализация на продукта от март 2019 г. и ще добави нов дизайн, който най-вече отразява този на AirPods Pro. Слушалките ще се доставят с нов калъф и по-къси стъбла, които се избутват от дъното на калъфа. AirPods Pro, който ще бъде представен през следващата година, ще бъде първата промяна на този продукт от октомври 2019 г. и ще включва актуализирани сензори за движение с фокус върху проследяването при спортуване, твърдят източниците, пожелали да останат анонимни.
Преди това Apple е възнамерявала да пусне новия AirPods Pro още тази година, съобщи Bloomberg News през 2020 г. Актуализацията на гамата от безжични слушалки ще укрепи сегмента на носимите устройства, дома и аксесоарите на компанията, който бързо се разрасна и вече отчита повече от 30 млрд. долара годишни приходи, надвишаващи 10% от общите продажби.
Говорител на Apple отказва коментар по темата.
Последното хардуерно представяне на Apple, свързано с AirPods, бе за слушалките AirPods Max през декември. Джаджата за 549 долара си навлече критики заради някои дефекти и високата си цена, но и похвали за материалите и звука. Apple съвсем наскоро успя да отговори по-адекватно на търсенето на продукта и в момента не работи по второ поколение AirPods Max, въпреки че е обсъждала пускането на допълнителни цветови вариации в бъдеще.
Като част от своята по-широка стратегия за поделението за дома, аудиото и аксесоарите, Apple също е започнала начално разработване на високоговорител HomePod с вграден екран, както и устройство, което съчетава характеристиките на HomePod, FaceTime камерата и Apple TV, съобщава Bloomberg News. Конкуренцията по отношение на високоговорителите с екрани вече е доста широка. Apple пусна мини говорител HomePod през миналата година и актуализира леко телевизионния приемник Apple TV миналия месец.
За новия AirPods Pro Apple също така е тествал по-малък дизайн, който елиминира стъблата. Този външен вид ще дебютира върху новите безжични слушалки с марката Beats, планирани да бъдат обявени през следващия месец.
Междувременно американската технологична корпорация ще увеличи глобалното си присъствие на физическата търговия на дребно, дори когато магазините във вътрешните градове се борят с ускоряващо се преминаване към онлайн продажби по време на пандемията на коронавируса, съобщават медиите от германската медийна група Funke.
Базираната в Купертино, Калифорния, компания управлява около 500 магазина на Apple в световен мащаб, включително 100 в Европа. Локациите предлагат възможност на хората да изпитат нови технологии, да задават въпроси и да посещават семинари за продуктите на Apple, пишат медиите на Funke, цитирайки Деирде О‘Брайън, старши вицепрезидент за концерна по търговията на дребно.
„На нашия сайт хората могат да научат много за продуктите; в магазин могат да ги докоснат и да ги усетят“, казва тя. „Възнамеряваме да добавим още магазини“.
Пандемията засили натиска върху много търговци на дребно, които се борят да управляват както скъпите локации на магазините в градовете, така и нарастващото преминаване към онлайн средата. Редица големи търговци на дребно или страдат от натиска, или съкращават броя на магазините. Британската Arcadia Group, собственик на модна верига Topshop, се срина през ноември, докато конкурентът John Lewis Partnership затвори редица обекти, припомня Bloomberg.
Тази година Apple обяви, че ще инвестира около 1 милиард евро в Мюнхен, за да изгради център за дизайн на компютърни чипове. Компанията „несъмнено“ ще увеличи тези инвестиции в Европа, казва О’Брайън.