А ATT ще засегне рекламната мрежа на Google по подобен начин на този на Facebook. Промените биха затруднили разработчиците на приложения „да разберат коя реклама е довела до продажби или инсталиране на приложения“, пише компанията в своя блог.
Но и в друга област Google и Apple са на различни позиции. От 8 декември Apple поиска от разработчиците в своя App Store да прикачат към актуализациите вид листовка за защита на данните. Преди да изтеглят дадено приложение, потребителите могат да го използват, за да проучат какви данни събира приложението за тях.
Очевидно поради тази причина Google не е регистрирал актуализации за важни приложения като Maps, YouTube или Gmail в магазините на Apple в продължение на почти два месеца. Обикновено приложенията, които повече от милиард души използват едновременно, се обновяват поне на всеки няколко дни, за да се премахват малки софтуерни грешки.
Приложенията на Google нямат този етикет и до днес. В сряда Google обяви, че скоро ще качи нови версии на приложенията с етикета в App Store.
Междувременно обаче, Google работи и за по-добро съчетаване на онлайн рекламата и защита на данните. Вместо да използва бисквитки, които идентифицират потребителите в интернет страниците, онлайн гигантът иска да използва обобщени данни от хиляди потребители, за да покаже таргетирана реклама. Данните на отделния потребител трябва да останат анонимни. До 2022 г. Google иска да премахне напълно бисквитките от сайтове на трети страни в своя браузър Chrome, който е най-използваният в света.
Със своите инициативи за защита на данните Кук се конфронтира със своите конкуренти от Силициевата долина. Но шефът на Apple се надява и на политическа подкрепа. Все още няма закон за защита на данните в САЩ като цяло (има за отделни щати). „Надявам се, че ще има повече регулации“, каза Кук пред Handelsblatt, като похвали ЕС и неговия Общ регламент за защита на данните. „GDPR е чудесна основа. Без тази инициатива днес бихме били в още по-лоша ситуация“.
Но това не е достатъчно за Кук: „Аз съм за това да стигнем още по-далеч. Новите закони трябва да се основават на икономията на данни. Потребителите също се нуждаят от достъп и контрол върху данните, които се събират за тях“.
преди 3 години трябва да ги чупят на части , навремето отчупиха браузърът на М$ и светът спечели свободна конкуренция м/у браузърите . сега трябва да стане същото ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години ++10 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години В гугъл има опция да си свалиш всичките лични данни, търсения и тн., ако искаш подобно нещо от ФБ, трябва да ги съдиш. Време е някои да изпоти малко мазния евреин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години в аквариума няма място за 2 големи акули отговор Сигнализирай за неуместен коментар