Verizon Communications надмина прогнозата за тримесечната си печалба, подпомогната от силното търсене на нейните телекомуникационни и интернет услуги, след като офисите и училищата затвориха врати, а хората започнаха да учат и работят от домовете си заради пандемията от Covid-19, предава Ройтерс.
Здравната криза повлия негативно на икономиките по света, но телекомуникационният сектор остана почти незасегнат. След разхлабването на мерките и вдигането на блокадите през лятото, Verizon постепенно отвори отново своите магазини. Тя въведе безконтактни услуги за търговия на дребно и други решения, съобразени с настоящата ситуация.
През отчетния период Verizon добави 283 хил. потребители на абонамент, което се оказа над средната прогноза за 268 хил., сочат данни на компанията за пазарни проучвания FactSet.
Общите оперативни приходи са се свили с 4,1% до 31,54 млрд. долара, което компанията отдава на по-слабата потребителска активност и времето, в което на пазара са се появили някои устройства.
Тази година Apple, един от основните партньори на Verizon, отложи премиерата на новите си модели iPhone с един месец.
Приходите на медийното звено на Verizon, което включва Yahoo, HuffPost и TechCrunch, са се понижили със 7,4 на сто на годишна база през тримесечието, достигайки 1,7 млрд. долара. Това се дължи на факта, че много компании решиха да свият рекламните си разходи.
Нетната печалба е спаднала до 4,50 млрд. долара, или 1,05 долара на акция, от 5,34 млрд. долара, или 1,25 долара на акция година по-рано. Влиянието, свързано с Covid-19, възлиза на около 5 цента на акция, посочва Verizon.
Като се изключат някои елементи, Verizon е спечелила 1,25 долара на акция, над средната прогноза на анализаторите за 1,22 долара.