Холандската компания PPF Group N.V., която е контролирана от чешкия милиардер Петр Келнер и която придоби бизнеса на скандинавската телекомуникационна компания Telenor в България, Унгария, Черна гора и Сърбия, смята инвестицията си у нас за дългосрочна.
“Залагаме на дългосрочни инвестиции и тази в България е такава”, заяви пред журналисти Джейсън Кинг, главен изпълнителен директор на Теленор България.
Подобна заявка обаче чухме и от Telenor Group, когато придоби Globul през 2013 г. Пет години по-късно Telenor излиза от пазара на Балканите след мащабното споразумение с PPF Group.
В рамките на сделката, която беше оповестена през март тази година, PPF Group е получила правото да използва бранда Telenor за поне две години, така че компанията не е притисната да мисли за ребрандиране в момента, разкриха от дружеството.
По думите на Кинг все пак вече обмислят вариант - дали да се ползва името Теленор във въпросния период, да се ползва добре познатия в Европа бранд O2 или да се заложи на друго име у нас. Срок за решение и пристъпване към ребрандиране все още няма.
Мащабни промени?
От коментарите на Кинг стана ясно, че засега PPF Group не бърза да прави големи промени в бизнеса на Теленор България.
“Със сигурност ще се правят подобрения в мрежата, което е логично, но до този момент това е бил един много добре управляван бизнес и не очаквам големи проблеми в близко бъдеще”, коментира Кинг.
Инвестициите в 5G мрежа стоят на хоризонта, но все още не са приоритет за компанията.
“Ще инвестираме в 5G, но все още е рано да говорим за това. 4G мрежата все още не е капитализирана напълно. Не мисля, че акционерите са говорили за това в краткосрочен план. Все още не виждам пазарна нужда от големи инвестиции в тази посока”, обясни Кинг.
По думите му стъпването на PPF Group е било логична стъпка за компанията, а пазарът в България е динамичен. Фокусът на компанията в близко бъдеще ще е върху пазарния дял по приходи, но самият Кинг признава, че е от месец на поста и все още проучва внимателно пазара.
Нови посоки
Кинг твърди, че той самият не е запознат с планове за нови придобивания, но със сигурност, ако се появи добра възможност в бъдеще, PPF би се възползвала. “Трябва да държим очите си отворени за възможности”, обясни той.
Главният изпълнителен директор на Теленор България коментира, че сега фокусът му ще падне върху създаването на възможности на местния пазар, особено в сферата на съдържанието и такива с фирми за фиксирани услуги. Той очаква в следващата година или две компанията да може да се похвали с постижения в тази област.
Той не изключва възможността за предлагането на финансови услуги от Теленор България в бъдещ план, защото очаква голямо потребителско търсене.
На въпрос дали очаква ценова война с другите оператори у нас, Кинг коментира, че се надява да не се стига до подобна ситуация.
Запитан дали потенциална сделка за придобиването на Нова Броудкастинг Груп от PPF Group би довело до по-силно обвързване на двете компании у нас, Кинг обясни, че не е запознат , тъй като подобни въпроси се дискутират на ниво PPF.
“Каквато и връзка би могло да има с Нова, тя няма да повлияе на дългосрочната ни стратегия”, категоричен бе той.