Телекомуникационният оператор Vivacom отчете ръст от 5,6% на годишна база на приходите на българския пазар за първото тримесечие, като сумата е достигнала 223 млн. лева, съобщават от компанията.
Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) е нараснала с 11,6 на сто през периода до 86 млн. лева, спрямо 77 млн. лева година по-рано. Маржът на печалбата е нараснал от 36,6% до 38,7%, сочи още отчетът на телекома.
Vivacom отчита и ръст на приходите от мобилни услуги. В края на март 2018 г. тя e постигнаla близо пазарен дял от 30% с общ брой клиенти на мобилни услуги, които са над 3 048 000. От тях 89 на сто са на абонаментен договор.
В рамките на тримесечието обаче се наблюдава спад на броя на мобилните абонати. През същия период на 2017 г. техният брой е бил 3 088 000.
От компанията посочват, че делът на приходите от мобилен интернет в общите приходи от мобилни услуги продължава да расте. През първото тримесечие на тази година той достига 41 на сто спрямо 34% година по-рано. Vivacom отдава това на разширяването на покритието на 4G мрежата ѝ.
Негативна тенденция се наблюдава при броя абонати на фиксирана телефония в края на периода. От 894 хил. преди година в края на новия отчетен период те са достигнали 778 хил. При абонатите на фиксиран интернет компанията се радва на ръст – 9,7% до 487 хил. абонати.
Vivacom обяви още, че 47% от всичките 451 хил. клиенти с абонамент за платена телевизия към края на първото тримесечие на годината са избрали интерактивна телевизия. Това е ръст от 4 процентни пункта спрямо година по-рано.
Още новини от технологичната индустрия може да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.