IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Мтел увеличава приходите и печалбата си през първото тримесечие

И "Теленор" стартира добре годината, но губи мобилни абонати

16:32 | 25.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Българският мобилен оператор Мтел, част от A1 Group, отчита ръст от 3,4% на приходите си през първото тримесечие на 2018 година до 107,0 млн. евро. Оперативната печалба (EBITDA) също се увеличава с 10,7% до 31,2 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) е нараснал с 2,9% до 5,4 евро. Това показват обявените финансови резултати на A1 Group.

Една от основните причини за по-високите приходи и печалба е ръстът на приходите от услуги, поясняват от оператора. Другите основни пера на компанията освен предоставянето на услуги са оборудване и друга оперативна дейност.

Приходите от фиксирани услуги отбелязват ръст от 12,7% до 24,7 млн. евро, подпомогнати от доброто представяне на ексклузивните спортни ТВ канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, предлагането на допълнителни услуги на съществуващи клиенти и по-голямото търсене на персонализирани дигитални решения за корпоративни клиенти.

Приходите от мобилни услуги остават без изменение - на нивото от 64,6 млн. евро. Увеличението на приходите в бизнес сегмента, което се дължи основно на ръста в броя на корпоративни клиенти, компенсира негативния ефект от регулацията на роуминг цените в рамките на Европейския съюз.

Приходите от продажбата на устройства се повишават с 2,8% до 16,2 млн. евро главно заради по-високото търсене на смарт устройства. 

Средният приход от абонат нараства с 2,9% до 5,4 евро през първата четвърт на 2018 година основно заради по-висок среден приход на абонат в частния сегмент и минимизиране на спада на цените в бизнес сегмента.

Общият брой клиенти на договор се увеличава с 0,4%, което почти изцяло компенсира спада на клиентите на предплатени услуги, продиктуван от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. Абонатите на фиксирани услуги запазват стабилни нива от 1,005 млн., като спадът от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги бива почти изцяло компенсиран от ръста на ТВ и интернет услугите.

Оперативната печалба (EBITDA) се увеличава спрямо миналата година с 10,7% до 31,2 млн. евро главно поради ръста в приходите от фиксирани услуги и подобряване на печалбата от продажба на устройства.

"Теленор" също може да се отчете с добро начало на годината, като отчита повишения в трите най-важни показателя - ръст на приходите, на печалбата и на средния приход от краен потребител.

За първото тримесечие приходите на компанията са 168 млн. лв., което сочи минимално увеличение спрямо 159 млн. лв. за същия период на 2017 г. Печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) се увеличава леко – с 1 млн. лв. до 62 млн. лв (63 млн. лв. според стария счетоводен стандарт IFRS 15). Има ръст и на средните приходи от потребител (ARPU) - до 14,2 лв. спрямо 12,9 лв. за същия период на миналата година. Но „Теленор" е загубил 41 000 абонати през периода до малко над 3,1 млн. потребители.

Както е известно през март норвежкият телеком обяви, че ще продаде бизнеса си в България, Сърбия, Унгария и Черна гора на PPF, инвестиционния фонд на Петр Келнер. От норвежката компания заявиха, че сделката се очаква да бъде приключена през третото тримесечие на тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:56 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още