И все пак новите ѝ пазари са доминирани от по-опитни конкуренти. Инвеститорите, очакващи лесно повторение на успеха на PPF в Чехия, трябва да бъдат предпазливи, твърди Ерхан Гурсес, анализатор на Bloomberg Intelligence. Deutsche Telekom например нае нов главен изпълнителен директор, който да се погрижи за растежа на източноевропейските звена, отчасти като предлага на клиентите продукти, които комбинират мобилни и фиксирани услуги, допълва той.
Унгария, България
Най-големият нов пазар на PPF е Унгария, където ще се изправи срещу Magyar Telekom, контролирана от Deutsche Telekom и Vodafone. Твърди се, че компания, собственост на Лоринс Месарож, олигарх, близък до премиера Виктор Орбан, е отправила оферта към PPF за придобиването на местните активи, след като сделката с Telenor бъде приключена. Говорителката на PPF Сузана Мигдалова отказва да коментира „пазарните слухове“, както ги нарича.
Дори и преговорите да започнат, коментира анализаторът на KBC Groep Норберг Чинкотай, „има голям шанс PPF да запази унгарските си активи, тъй като може да стане ключов регионален играч“.
В България PPF ще се сблъска с някога държавната компания Vivacom и Telekom Austria на мобилния пазар. Придобиването добавя нови активи в страната за PPF, след като тя купи Nova Broadcasting Group от шведската Modern Times Group. Регулаторното одобрение на сделката се очаква през първата половина на година. Vivacom е отказала да коментира какъв ефект би имало навлизането на PPF върху бизнеса ѝ.
Сръбското предизвикателство
На сръбският пазар, доминиран от държавната Telekom Srbija, оперира и Vip Mobile на Telekom Austria, която се надява да привлече клиенти, на фона на промените на местния пазар, коментира главният изпълнителен директор Деян Тюрк. От Telekom Srbija отказват да коментират решението на Telenor.
Сръбският министър на търговията и телекомуникациите Расим Лялич приветства случващото се, като заяви, че очаква новите инвестиции на PPF да създадат по-конкурентен пазар в страната. Telenor влезе в Сърбия през 2006 г. с придобиването на мобилен оператор, а по-късно добави фиксирани, кабелни и банкови услуги.
PPF вероятно ще използва опита си от управлението на O2 Czech, за да насърчи приходите от новопридобитите си активи и може да заложи на споделяне на ноу-хау между своите телекомуникационни звена, твърди анализаторът Петр Бартек от Erste Group Bank.
"Ще бъде много по-важно дали PPF ще започне някаква реорганизация в групата и каква роля ще играе тогава O2 Czech Republic”, коментира още той.