Телекомуникационният оператор Мтел официално ще бъде преименуван на A1, потвърдиха от фирмата за Investor.bg Решението беше взето от компанията майка Telekom Austria Group и беше обявено вчера. Съгласно него всички компании, собственост на групата, ще използват вече наложения в някои страни бранд А1.
„В резултат на задълбочен анализ Telekom Austria Group (TAG) обяви официално, че е взето решение всички компании в Групата постепенно да бъдат ребрандирани на А1 в зависимост от местните специфики на всеки пазар“, гласи коментарът на Мтел.
Все още обаче не е известно кога ще започне ребрандирането на Мтел и колко дълъг ще е целият процес. Пред Investor.bg от телекома посочиха, че тепърва предстоят анализи на местния пазар, вследствие на които ще бъдат взети тези ключови решения.
От телекома посочват, че ходът е свързан със следващата стъпка в стратегията на TAG за фокусиране на марката, след като телекомът Si.mobil в Словения вече е бил ребрандиран на А1 през април тази година. Международната ИКТ компания на групата пък е наречена A1 Digital.
В коментара екипът на Мтел се позовава на съобщението на Telekom Austria Group. В него се посочва, че целта е групата да предостави на своите клиенти единно бранд изживяване за всички продукти и услуги в страните, които оперира. Освен това идеята е да се засили позицията на TAG преди очакваната консолидация на европейския пазар на телекомуникационни услуги.
„През последните години някои от компаниите на TAG придобиха редица доставчици на фиксирани услуги и по този начин подобриха възможностите си да предоставят пълния спектър от телеком услуги, което ще им помогне да отговорят адекватно на растящото търсене на свързаност и достъп до широколентов интернет“, посочват от Мтел. „Като следствие на това и усилията тези придобивания да бъдат интегрирани, компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново уникално предложение за клиентите си – с изключение на тези, в които брандът А1 е вече имплементиран“.
От компанията посочват, че марката А1 вече включва всички конвергентни и ИКТ услуги, благодарение на които може да се подпомогне създаването на силна и единна бранд идентичност.
„А1 е изключително ценен бранд за цялостни телеком решения. Той се възприема като отговорен, надежден и прогресивен бранд, тъй като предлага отлично ниво на обслужване, както и надеждна комуникационна инфраструктура, която е създадена да посрещне всички бъдещи нужди на потребителите“, коментират от Мтел. От телекома допълват, че бранд системата на А1 е достатъчно гъвкава, че да може да се задоволят всички индивидуални и местни нужди. Същевременно тя е универсално приложима и ще осигури „консистентност на всички пазари“.
В момента, като международна телекомуникационна група, TAG има над 10 бранда в 7 страни от Централна и Източна Европа. Сред тях са брандове като A1 в Австрия, Словения и А1 Digital, Мтел в България и velcom в Беларус, както и Vip в Хърватска, Сърбия и Македония, а над всички тях е и международният корпоративен бранд Telekom Austria Group.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми
преди 8 години Ще отнеме много време, но може и да го поускорят процеса. Реално, може да е едно ново начало за компанията след последните сравнително лоши 2г. Просто и бизнесът се променя с годините, вече не е нещо изключително и има ценова конкуренция, от което страда качеството и покритието, не само тук но и при другите оператори. Може би, ако един ден се освободи и 800мхз, тогава ще се подобри положението, но това едва ли ще е скоро, в БГ-то де, на запад е вече масова честота. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Защо ли си мисля, че смяната на името ще отнеме доста дълго време и Мтел ще направи всичко възможно да забави този процес. За добро или лошо Мтел е един от най-разпознаваемите брандове и голяма част от клиентите им са към тях просто по инерция или защото така са свикнали. отговор Сигнализирай за неуместен коментар