Загуба на абонати, устойчив спад в приходите, пробиви в сигурността и постоянно намаляващ ARPU (среден приход от потребител – ключов показател за бранша) са водещите проблеми на телекомите в глобален мащаб по данни на PricewaterhouseCoopers. Телекомуникационният бранш преминава през пълна промяна, особено по отношение на потребителското търсене, изисквания и използвани технологии.
Няколко са основните тренда, които ще трансформират индустрията до 2020 г., сочи проучване на EY, проведено сред 40 от лидерите в сферата. 38% от запитаните компании смятат, че основното предизвикателство в сектора е конкуренцията, 68% от тях виждат потребителското удовлетворение и изживяване като стратегически приоритет за следващите 3 години, а 36% от телекомите считат, че дигиталните и онлайн базирани услуги ще изместят традиционните приходи от абонаментни договори и продажба на устройства. До 2020 г. приходите от дигиталните услуги ще достигнат 1/5 от общия приход на телекомуникационните гиганти.
Факт е, че секторът все повече обръща внимание на иновациите и преходът към IoT. Преход, който носи нови възможности, но и заплахи по отношение на интернет сигурността – кражба на лични данни, самоличност или чувствителна потребителска информация. Всичко това отваря вратите за иновации и стратегически партньорства с компании от хостинг бранша, които са признати за технологични лидери в ИТ сферата.
Един от водещите глобални телекоми – френският Orange, с подразделенията си в Мавриций и Тунис, избра да се довери на технологичния лидер на българския хостинг пазар – ICN.Bg. За телекома, който има над 265 млн. потребители в световен мащаб, и неговите подразделения българският хостинг вендор изпълнява проект за изграждане на високоефективно имейл решение в комбинация с имплементация на обединени комуникационни решения за крайните му потребители. Същото решение вече е работещо и в най-големите телекоми в Шри Ланка и Судан. Имейл услугата вече е добре позната в България под търговската марка cMailPro.
За нуждите на всеки от телекомите е подсигурен динамичен клъстер и постоянен мониторинг, като същата архитектура се използва и за нуждите на всеки един краен потребител, използващ cMailPro решението. Очаква се новата услуга да бъде използвана от няколко милиона потребители. Това налага и осигуряване на изключително високо ниво на сигурност. За защитата на личните и чувствителни данни на крайните клиенти ICN.Bg предоставя на телеком индустрията международно патентованото приложение за двустъпкова верификация - ActiveAuth.me, което отново е разработка на българската компания. С добавянето на допълнителен слой защита телекомите, част от групата на Orange, гарантират данните и удовлетвореността на своите клиенти.
Очаква се до месец новата имейл услуга да заработи паралелно и в двата локални телекома в Мавриций и Тунис и да последва примера на успешната имплементация на същото решение в Суданския телеком Судател от 2016 г., както и на телеком Шри Ланка.
Прогнозите на телеком експертите са, че благодарение на новата услуга ще се отбележи чувствителен ръст в ключовия показател ARPU, потребителската удовлетвореност и задържането на клиента към конкретния доставчик на услугата. Допълнително предимство ще бъде високото ниво на сигурност за потребителя и спазва нето на законовите и регулаторни изисквания на конкретните държави от страна на телекомите.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.