Tехнологичната компания Huawei Technologies съобщи в петък, че растежът на печалбата ѝ се забавя през тази година заради спад на маржовете и по-високи инвестиции в потребителския ѝ бизнес, съобщава MarketWatch.
Китайската телекомуникацинна компания е третият по големина производител на смартфони в света по продажби след Samsung Electronics и Apple. Тя е и основен производител на безжично оборудване, конкурирайки се с Ericsson и Nokia.
Въпреки големия си отпечатък на глобално ниво Huawei има слабо присъствие в САЩ, където мрежовото ѝ оборудване е блокирано заради опасения, че може да бъде използвано от Пекин за шпионаж над американци. Компанията неведнъж е отричала обвиненията.
Huawei, основана от бившия инженер от китайската армия Рен Джънфей, все още се опитва да стъпи на пазара в САЩ. Компанията увеличава усилията си да продава смартфоните си в страната и тази година представи луксозния си смартфон Mate 9 там за пръв път.
Стъпването на американския пазар обаче е предизвикателство за Huawei, защото няма партньорства с основни доставчици, които разпространяват по голямата част от телефоните в САЩ. Американският регион е допринесъл само с 8% за приходите през миналата година, съобщи Huawei в петък, а Китай – с 45%. Европа, Близкият изток и Африка формират почти една трета.
Компанията заяви, че годишната нетна печалба е нараснала с 0,4% до 37,1 млрд. юана (5,39 млрд. долара) от 36,9 млрд. юана през 2015 г. Приходите са скочили с 32% до 521,6 млрд. юана, след като и трите ѝ основни бизнес линии отчитат растеж.
Приходите на сегмента с потребителски бизнес, който включва подразделението със смартфони, са нараснали с 44% до 179,8 млрд. юана, което представлява над една трета от всички приходи.
Компанията е доставила над 139 млн. смартфона миналата година.
„През 2016 г. Huawei запази стратегическия си фокус и постигна солиден растеж“, каза Ерик Сю, сегашният главен изпълнителен директор на Huawei.
По-големият дял печалба от потребителския бизнес и по-високите инвестиции в тази област обаче са довели до по-ниски маржове през миналата година, поясняват от Huawei. Маржът на печалбата е спаднал до 7,1% от 9,3% през 2015 г. Компанията твърди, че не преследва висока рентабилност.
Най-големият генератор на приходи на Huawei остава бизнесът с мрежово оборудване, като приходите са се увеличили с 24%. Приходите от подразделението за корпоративен бизнес, който доставя интернет инфраструктура, като центрове за данни, са нараснали с 47%.
Вижте повече във видео материала на Bloomberg TV Bugaria.
преди 7 години При разходи от 11 млрд. долара за R&D през 2016 година........ отговор Сигнализирай за неуместен коментар