IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

VIVACOM с ръст на приходите, но спад на печалбата

Средният приход от един потребител продължава да се свива - до 11,1 лв.

14:26 | 10.05.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Преди дни българският телеком&nbsp;<strong><a href="http://www.investor.bg/telekomunikacii/457/a/4g-veche-i-ot-vivacom-216512/" target="_blank">стартира своята 4G мрежа</a>. </strong><em>Снимка: Investor.bg</em></p>

Преди дни българският телеком стартира своята 4G мрежа. Снимка: Investor.bg

Третият български оператор VIVACOM, който е лидер на българския телеком пазар по приходи, отчита и през първото тримесечие на 2016 г. (подобно на цялата минала година) смесени финансови резултати.  

При ръст на приходите от 5% до 211, 73 млн. лв. за първото тримесечие спрямо 201,2 млн. лв. година по-рано компанията отчита спад от 4% на коригираната EBITDA до 80,14 млн. лв. спрямо 83,07 млн. лв. година по-рано.

Отчитайки приходите на групата на НУРТС, върху която VIVACOM придоби контрол през юли 2015 г., общият ръст на приходите е 5,2% спрямо същия период на 2015 г. 

Запазва се и тенденцията за висок процент на абонатите, които предпочитат да използват мобилни услуги с договор - 87%. В същото време обаче продължава тенденцията на отлив на клиентите на фиксирани линии, чийто брой се свива с 12 на сто до 1,017 млн. спрямо 1,162 млн. година по-рано.

Средният приход от един потребител (ARPU) забавя леко нивото си до 11,1 лева в края на март 2016 г., след като за цялата минала година той бе в размер на 11,4 лева.

В предлагането на фиксиран интернет VIVACOM заема второ място в страната с пазарен дял от 24% към края на 2015 г. Компанията има общо 400 хиляди абоната към края на първото тримесечие на 2016 г., като 46% от тях използват оптичен интернет. Броят покрити домакинства с високоскоростен оптичен интернет нараства до 1,047 млн. към края на месец март 2016 г.

За отчетния период компанията отбелязва ръст и в абонатите си на платена телевизия, като 39% от всички абонати ползват интерактивна телевизия (IPTV) спрямо 34% за първото тримесечие на 2015 г. VIVACOM се нарежда на трето място в предлагането на платена телевизионна услуга в България с общо 379 хиляди абонати.

Припомняме, че през 2016 г. българският телеком стартира своята 4G мрежа, в която направи сериозни капиталови инвестиции. За първото тримесечие на настоящата година компанията е вложила в мрежата си над 70% от общите инвестиции за периода.

От своя страна капиталовите инвестиции на компанията представляват 15,8% от приходите на компанията, което е с 4,7 процентни пункта повече спрямо същия период на 2015 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:40 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още