Orange, френската телекомуникационна компания, чийто план за придобиване на един от конкурентите ѝ се провали този месец, отчете слаб ръст на продажбите за първото си фискално тримесечие, след като растежът в Испания се възстанови и повече потребители са се абонирали за по-бързи широколентови услуги във Франция, предава Bloomberg.
Приходите през периода са скочили с 0,6% до 10,01 млрд. евро (11,3 млрд. долара), обяви базираната в Париж компания. Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) се е свила с 1,6% до 2,57 млрд. евро на сравнима база. Резултатите отговориха на очакванията на анализаторите, анкетирани от Bloomberg.
Резултатите зарадваха инвеститорите, които бяха притеснение, че свиването на цените нанесе удар върху продажбите в родната страна на Orange. Приходите в Испания се изкачиха с 1,8% след осем поредни тримесечия спад. Във Франция компанията се сдоби с 96 000 нови потребители на фискирани широколентови услуги.
Orange потвърди целта си за печалба преди данъци, такси и амортизация за 2016 г., която обяви през февруари. Тя ще е по-висока от тази за 2015 г. на сравнима база, посочват от компанията.
Цената на акциите на Orange скочи с 0,7% до 14,90 евро в 10:20 ч. местно време в Париж.
Фактът, че не успя да придобие телефонния бизнес на Bouygues след месеци преговори, остави Orange да се бори с трима основни конкурента на един от най-конкурентните пазари в Европа.
За да отговори на своите съперници, главният изпълнителен директор на Orange Стефан Ричард се опитва да залага на услуги, качество на мрежата и иновации, като същевременно търси потенциални възможности за сделки, които да позволят разширяването на бизнеса в Европа, Близкия Изток и Африка.