Мобилният оператор Telefonica Deutschland, по-познат с марката си O2, надминава леко очакванията на анализаторите през четвъртото тримесечие на годината. За текущата година обаче дъщерното дружество на испанския концерн Telefonica си поставя по-скромни цели, тъй като ефектите от икономиите от сливането с E-Plus избледняват, коментира Ройтерс. По отношение на приходите в основния бизнес през 2016 г. дори може да има лек спад, поясни компанията при представянето на финансовите си резултати.
Миналата година Telefonica Deutschland успява да увеличи оперативната си печалба на годишна база с 20,5%, с което целта за ръст – с 15 до 20 на сто, е леко превишена. Някои синергии от придобиването на E-Plus, като икономии от разходите за персонал, както и разходи за материали, е можело да се реализират по-рано, се казва в изявление. Същевременно компанията потвърждава, че ще плати дивидент от 0,24 евро на акция за 2015 г.
През четвъртото тримесечие приходите от мобилни услуги спадат спрямо предходната година с 1 на сто до 1,38 милиарда евро. Но Telefonica Deutschland не е сама в бедата - конкурентът Deutsche Telekom отчита спад от 0,4%, а Vodafone обяви по-рано този месец свиване с 1,7%. Общите приходи на телекомуникационната компания нараснаха през последното тримесечие с 2% до 2,06 милиарда евро.
Доходността нараства стабилно, не на последно място защото първите синергии от сливането на O2 и бившото дъщерно дружество на KPN – E-Plus, вече дават резултат, а освен това се инвестира по-малко в маркетинг. По този начин оперативната печалба преди амортизация и специални ефекти (OIBDA) възлиза на 476 милиона евро, което представлява увеличение от 34,1%.
През тази година Telefonica Deutschland обаче трябва да инвестира пари, за да интегрира придобиването на E-Plus. Така например трябва да се слеят мрежите, да се приканят клиентите да се преместят и да консолидират местата на кол центровете. Това ще натисне надолу оперативната печалба, която се очаква да нарасне през 2016 г. само в ниския до средния едноцифрен сегмент.
Приходите от продажбите в основния мобилен бизнес дори може да спаднат. Приходите от мобилни услуги, без продажбата на крайни устройства, ще се развият като цяло стабилно. През 2015 г. бе отчетен лек спад от 0,1% до 5,53 милиарда евро.