Американският мобилен оператор T-Mobile US навлиза в етапа за наддаване за нови мобилни честоти със сериозен ръст на финансовите си резултати. Печалбата за 2015 г. достига 733 млн. долара, което е трикратен ръст спрямо спечелените 247 млн. долара година по-рано, обяви базираната в Белвю, Вашингтон, компания.
„Бизнесът ни се развива добре“, заяви главният изпълнителен директор Джон Легере. Той отдава добрите резултати на новите лизингови предложения за устройства, при които приходите се отчитат на периоди, а не наведнъж.
Третият по големина мобилен оператор в САЩ ще може да използва доста добре печалбата, тъй като търговете за мобилните честоти за всички оператори може да струват, според цитирани от Bloomberg експерти, до 35 млрд. долара.
Легере не коментира в конферентния разговор с инвеститорите конкретните планове, защото наддаването ще започне след едва шест седмици, но мениджмънтът даде да се разбере, че е готов да похарчи до 20 млрд. долара. Сумата ще бъде осигурена само от американския концерн – без намесата на базираната в Бон компания майка Deutsche Telekom.
Честотите са от основно значение за съвременните технологии – oт бейбифоните през телевизорите и сателитите до мобилните телефони - всички те излъчват сигнали на различни честоти, така че да не си пречат взаимно. На общото предлагане обаче са поставени физически лимити. Ето защо свободните честоти са особено търсени от компаниите.
Предстоящият търг в САЩ е едно от най-големите предизвикателства за Легере. Преди три години и половина той пое ръководството на тогава изпитващото трудности дружество, което, благодарение на милиардната помощ от Бон и агресивните предложения за тарифи, отново стъпи на на краката си. „Нашата работа тогава се отплаща сега", каза той.
И резултатите доказват думите му. Броят на абонатите се увеличава през миналата година с 8,3 милиона до малко над 63 млн. души. Така T-Mobile US успя да изпревари конкурента Sprint. По-големи вече са само Verizon и AT&T.
Въпреки това продажбите се увеличават само с 1 на сто до 8,25 млрд. долара. Приходите от услуги в бизнеса с мобилни комуникации се покачиха с 12% до 6,6 млрд. долара. Коригираната печалба преди лихви, данъци и амортизации (EBITDA) нарасна с почти една трета до 2,3 млрд. долара.
За цялата година тя възлиза на 7,4 млрд. долара (ръст от 31 на сто), надминавайки горния край на прогнозния диапазон на компанията.
За текущата година се очаква оперативна печалба в диапазона между 9,1 млрд. до 9,7 млрд. долара. За инвестиции са планирани от 4,5 млрд. до 4,8 млрд. долара. Компанията се надява да добави от 2,4 млн. до 3,4 млн. нови абонати благодарение на новия си мобилен план "Simple Choice".