IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Telekom Italia увеличава инвестициите си на своя вътрешен пазар

Компанията търси нови източници на печалба и смята, че основният ѝ бизнес може да се върне към растежа през 2017 г.

10:09 | 16.02.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Telecom Italia обяви във вторник, че планира да започне да инвестира повече в по-бързи фиксирани и мобилни мрежи през следващите три години на своя вътрешен пазар, където основният ѝ бизнес ще се върне към растежа през 2017 г., предава Ройтерс.

Бившият монополист в телекомуникационната индустрия, който от години се бори с редица проблеми, свързани с липсата на добра стратегия, се е превърнал в обект на потенциално придобиване. Сега обаче той търси нови източници на печалба, тъй като неговите традиционни телефонни услуги губят популярност на фона на конкуренцията от страна на интернет компаниите. 

Разкривайки плана си за действие до 2018 г., силно задлъжнялата компания обеща, че ще похарчи 12 млрд. евро през този период в Италия. 3,6 млрд. долара от тази сума са предвидени за полагането на оптични кабели.

Развитието на ултра бърза широколентова инфраструктура е един от най-важните приоритети на правителството на премиера Матео Ренци. Новата инвестиционна цел на Telecom Italia е с 20% по-висока от тази, заложена в предишния тригодишен план на компанията.

Telekom Italia обяви, че нейните оптични кабели ще покрият 84% от населението на Италия до 2018 г., а 4G мрежата ѝ ще покрие над 98%.

Не повече от 14 млрд. бразилски реала (3,49 млрд. долара) телекомът ще похарчи за обновяването на своята мобилна мрежа в Бразилия. Тя очаква, че местното ѝ подразделение в страната TIM Participações ще разшири пазарния си дял и ще увеличи своя марж на печалбата преди данъци, такси, обезценка и амортизация (EBITDA) през периода.

Telekom Italia, чийто главен акционер е френската медийна група Vivendi с дял от 21,4%, обяви, че планира да засили позициите си в мултимедийните забавления, включително видеото, музиката, игрите и книгоиздаването.

Групата заяви, че нетният ѝ дълг ше се свие до 3 пъти под размера на EBITDA до 2018 г. въпреки негативното влияние на счетоводните корекции, които са на стойност 2 млрд. евро. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:11 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още