Мтел обяви, че е увеличил своя дял на пазара на мобилни услуги в България до 39% през 2015 г., като броят на клиентите на мобилни услуги на компанията вече е 4,235 млн.
Годишните приходи за 2015 г. са се понижили с 1,8% до 364,7 млн. евро, най-вече заради намаленията в цените за крайните клиенти. От компанията посочват, че продължават да полагат усилия да оптимизират разходите, за да компенсират частично спада в приходите, ето защо сравнимата печалба преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) спада до 132,8 млн. евро.
През четвъртото тримесечие на годината Мтел се радва на ръст от 8,4% на приходите до 102,8 млн. евро, докато оперативната печалба се повишава с 6,5% до 31,5 млн. евро. Като основна причина за това компанията посочва придобиването на Blizoo. Без да се отчита придобиването, финансовите резултати показват тенденция на подобрение на приходите спрямо предходните три тримесечия, твърдят от Мтел.
Същевременно има и ръст на клиентите, ползващи абонаментни планове, посочват от Мтел. Броят им е скочил с 5,2% на годишна база, сочат годишните финансови резултати на Telekom Austria Group, от която е част българският телеком.
Според компанията се запазва и тенденцията за все по-масово използване на смартфони в страната. Броят на клиентите на Мтел, които ползват мобилен интернет, са скочили с 28,4% през миналата година спрямо предходната. В момента броят и е почти 320 хил. Компанията отчита и 48% ръст на клиентите, ползващи абонаментни планове за смартфон устройства.
Придобиването на Blizoo е довело до сериозен ръст на клиентите на Мтел на пазара на фиксирани услуги, тъй като нейните резултати бяха консолидирани към тези на телекома през четвъртото тримесечие на миналата година. Благодарение на това клиентите на широколентов интернет стават 413 800 при 145 100 в края на 2014 г.
От своя страна фиксираните линии за достъп скачат до 583 600 спрямо 153 600 година по-рано.
Ако се изключи ефектът от придобиването, фиксираните линии за достъп нарастват с 34% до 205 900, което се дължи главно на увеличението на клиентите на сателитна телевизия на компанията.
Telekom Austria Group обяви, че през 2015 г. пазарът на телекомуникационни услуги в България е продължил да се влияе от колебанията в макроикономически план, както и от засилването на конкуренцията.
Поради този факт има и спад в средния приход от абонат на мобилни услуги (ARPU) на Мтел, както и на средния приход от фиксирана линия (ARPL). Първият е спаднал до 5,5 евро месечно от 5,9 евро месечно през 2014 г. Средният приход от фиксирана линия пък е достигнал 11,8 евро месечно спрямо 14,4 евро месечно година по-рано.
От своя страна Telekom Austria Group, част от която е Мтел, отчита по-добри финансови резултати за миналата година. Приходите са скочили с 1,3% до 4,1 млрд. евро, докато нетната печалба достига близо 400 млн. евро. Клиентите на компанията вече са над 24 млн. През 2015 г. групата е инвестирала 780 млн. евро в иновации и развитие на своята мрежа.
преди 8 години Ползвателите се увеличават - приходите намаляват :) Принципно е възможно , но не и в БГ. Но някога и ние ще станем нормална държава, само се дръжте да избутаме дотогава :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години те броят на сим карта, много ясно че реално 4млн не ползват ментел... отговор Сигнализирай за неуместен коментар