Американският кабелен оператор Time Warner Cable отчете по-висок ръст на продажбите от очакваното през последното си фискално тримесечие, след като броят на индивидуалните и бизнес абонатите e нараснал. По-високите разходи обаче са повлияли негативно на резултатите, пише Wall Street Journal.
Базираната в Ню Йорк компания, която през май сключи сделка за придобиването си от Charter Communications за 55 млрд. долара, заяви, че е привлякла 200 000 нови индивидуални абонати през тримесечието, което приключи през декември. Това е довело до ръст на приходите с 4,6% до 4,81 млрд. долара. Търсенето на високоскоростен обмен на данни е причина за увеличението. Освен това компанията посочва, че ръстът се дължи до известна степен на скока в цените и по-големите такси за оборудване.
Междувременно приходите от бизнеса с услуги са се увеличили с 14,4%, също благодарение на високоскоростния обмен на данни. Новите бизнес абонати през отчетния период са достигнали 18 000, което е доста над отчетеното за предходното тримесечие.
От финансовите данни на компанията за последните осем тримесечия проличава по-добри резултати при привличането на нови абонати, твърди главният изпълнителен директор Роб Маркъс, подчертавайки, че миналата година Time Warner Cable има рекорден ръст по този показател.
Увеличението със 7,9% на разходите обаче е повлияло на високите приходи от по-голямата потребителска база, довеждайки до 12% спад в печалбата спрямо същото тримесечие на миналата година. Time Warner твърди, че по-високите разходи се дължат на разширяване на програмите, разходи за служители и маркетинг.
Като цяло Time Warner отчита печалба от 486 млн. долара, или 1,70 долара на акция, което е под 554 млн. долара, или 1,95 долара на акция, от година по-рано. Като се изключат някои ефекти, печалбата на акция спада до 1,80 долара от 2,03 долара.
Приходите са скочили с 4,9% до 6,07 млрд. долара. Анализаторите очакваха коригирана печалба на акция от 1,78 долара при приходи от 6,05 млрд. долара според Thomson Reuters.