Sprint Corp. отвежда ценовата война на пазара на безжични услуги в САЩ към съвсем ново ниво. Операторът обяви, че ще предостави безжичната си услуга безплатно за година на всички абонати на DirecTV, които се прехвърлят към Sprint. Това е директна атака срещу AT&T, която наскоро завърши придобиването на доставчика на сателитна телевизия DirecTV за 49 млрд. долара, пише Wall Street Journal.
Насочването на абонатите на DirecTV към услугите на AT&T е ключова част от плана на оператора, свързана с придобиването.
Предложението на Sprint, което важи само между 28 август и 30 септември, е смел ход в една индустрия, която вече се намира в голяма ценова война. Миналата година T-Mobile US започна да плаща на потребителите си стотици долари, за да се прехвърлят от една услуга към друга - стъпка, която другите оператори, включително Sprint, последваха.
AT&T и Verizon Communications отвръщат на удара, като предлагат по-големи обеми от данни на по-ниски цени.
AT&T определи хода на Sprint като акт на конкурент с отслабващи позиции.
Sprint губи абонати от години, а едва скоро започна да сменя посоката, така че да преодолее проблема. През тримесечието, приключило на 30 юни, компанията успя да се сдобие с 320 хил. нови потребители. Sprint не е отчитала годишна печалба от 2006 г.
Компанията заяви, че ще предложи на всички абонати на DirecTV, които се насочат към нея, план, включващ неограничени разговори, текстови съобщения и до 2 гигабайта данни на месец.