Dish Network Corp е в преговори за сливане с T-Mobile US Inc, посочват пред The Wall Street Journal източници, запознати с въпроса. Евентуалната сделка би продължила вълната на консолидации на медиите и комуникационните компании в САЩ.
Според информацията двете страни са постигнали съгласие за това как ще изглежда обединената компания. Начело на новото мегадружество ще са главният изпълнителен директор на Dish Network Чарли Ергън и неговият колега от T-Mobile US Джон Леджър.
Източниците посочват, че сделката ще бъде осъществена с пари в брой и акции. Един от хората определя развитието на разговорите като "на формиращ етап", като добавя, че споразумението в крайна сметка може и да не се осъществи.
Ако обаче стане факт, сделката ще бъде поредната комбинация между многомилиардна традиционна телевизионна компания и такава за комуникационни услуги. Съперникът на T-Mobile US AT&T Inc е близо до приключване на сделката с конкурента на Dish DirecTV, която е оценявана на 49 млрд. долара. По този начин новата компания, създадена от AT&T Inc и DirecTV, ще се превърне в най-големия телевизионен доставчик в страната.
В същото време Charter Communications Inc наскоро обяви сделки на обща стойност 67 млрд. долара. Сред тях е и сливането на Time Warner Cable и Bright House Networks, което ще създаде втория по големина кабелен оператор в САЩ.
Сделката вероятно ще бъде много голяма. T-Mobile е с пазарна капитализация от около 31 млрд. долара, а Dish – с около 33 млрд. долара.
Споразумението между двата гиганта ще съчетае втория по големина оператор на сателитна телевизия в страната с четвъртия по големина безжичен оператор. Тя също така ще отговори на основните стратегически въпроси, пред които се изправят и двете компании.
На Dish липсва ключовата услуга за широколентов интернет достъп, на която кабелните компании стъпват, за да се компенсира намаляващият интерес към телевизионните услуги. Компанията също така вложи милиарди долари в безжични лицензи, но няма добре развита клетъчна мрежа, за да ги пусне в употреба. Безжичната услуга на T-Mobile US ще помогне за решаване и на двете нужди.
T-Mobile междувременно разширява постепенно списъка си с абонати през последните няколко тримесечия, но все остава далеч от много по-големи съперници като AT&T и Verizon Communications. Dish би дал на T-Mobile US път към повишаване на капацитета на тази мрежа.
T-Mobile има около 44,7 млн. потребители, в това число основните и предплатени клиенти. Dish пък има 13,8 млн. потребители на сателитна телевизия и 591 хил. на интернет услуги.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми