Американският мобилен оператор Verizon възнамерява да погълне интернет концерна AOL. Според прессъобщение на двете компании те са се споразумели на цена от 50 долара за акция, като така AOL е оценена общо на 4,4 млрд. долара.
Преди десетилетие по време на своя разцвет като интернет доставчик AOL имаше над 30 млн. абоната. През 2000 г. компанията се сля с медийния концерн Time Warner. Несполучливото сливане обаче бе прекратено през 2009 г. AOL междувременно има дял в интернет портала Huffington Post и оперира няколко значими блогове.
Със сделката Verizon подчертава амбициите си в мобилния и рекламния бизнес, за който AOL предлага добра платформа. Джойнт венчърът ще позволи на Verizon да се фокусира върху технологията за реклами в момент, в който компанията се стреми да натрупа повече опит в три области – онлайн съдържание, мобилно видео и реклами.
Компанията за проучвания Emarketer прогнозира през юли 2014 г., че мобилната реклама ще доведе до ръст на разходите за медийна реклама в САЩ, а рекламодателите ще похарчат с 83% повече средства, за да достигнат до потребителите през таблети и смартфони спрямо 2013 г. В номинална стойност увеличението е от 8,04 млрд. долара.
Ако сделката бъде сключена, Verizon ще получи и 2,3 млн. плащащи клиенти на AOL, както и марки като Huffington Post, TechCrunch и Engagdget. AOL плати през 2010 г. около 25 млн. долара за новинарския блог TechCrunch.
Трансакцията трябва да бъде приключена през лятото. Акциите на AOL се изстреляха в предборсовата търговия със 17%. Книжата на Verizon са с лек спад.
Информация за възможни преговори между двете компании се появи първоначално в края на януари.