Vivacom успява да задържи лидерската си позиция на българския телеком пазар по отношение на приходите.
През първото тримесечие на 2015 г. компанията отчита най-високи приходи спрямо другите оператори на пазара – 201,3 млн. лева, съобщават от оператора. Те са разпределени както следва: 56% мобилни услуги (с 5% повече от същия период през 2014 г.); фиксирани гласови услуги – 21% ръст, фиксиран интернет – 12%; телевизия – 6%; други фиксирани услуги – 5%.
Компанията обаче отчита спад на печалбата. Коригираната EBITDA (печалба преди данъци, такси и амортизация) възлиза на 83,075 млн. лева спрямо 85,744 млн. лв. година по-рано, което е спад от 3 на сто.
Компанията продължава да е единственият телеком с нарастващ дял на приходите от мобилни услуги, достигащ 27% в края на март 2015 г. Операторът задържа стабилен дял от 85% на абонатите с договор за абонамент, което е с 8 процентни пункта повече от средните нива на пазара (77%). Броят на мобилните абонати е възлизал на 2,896 млн. спрямо 2,594 млн. година по-рано, което представлява ръст от 12 на сто.
За първото тримесечие на 2015 г. компанията отчита 362 хиляди потребители на интернет, като сред тях нараства и делът на абонатите, използващи оптичната мрежа – 38%, което е с 13 процентни пункта повече от същия период за 2014 г.
За първото тримесечие на 2015 г. компанията отчита и ръст в абонатите си на телевизионна услуга, които са 333 хил., което е с 65 хил. повече спрямо същия период през миналата година. Увеличава се и делът на потребителите на IPTV – 34% от всички абонати в края на март 2015 г. спрямо 27% в края на март 2014 г. Компанията вече заема второ място сред телевизионните оператори в страната.