Мобилният оператор „Теленор България“ може да се похвали с растеж през първите три месеца на годината.
Приходите за първото тримесечие на 2015 г. се увеличават с 4,2% в сравнение със същия период на миналата година, а печалбата преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за периодa нараства с 1,8% на годишна база.
Ръстът на сравнимата печалба преди данъци, лихви и амортизации за тримесечието спрямо предходната година е от едва 0,3% и е резултат от подобреното управление на разходите на компанията, докато показателят за печалбата на „Теленор“ преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи за периода отбелязва лек спад в сравнение със същия период от предходната година. Това се дължи преди всичко на увеличените продажби на мобилни устройства, поясняват от компанията.
Общите приходи на „Теленор България“ за първото тримесечие на 2015 г, се увеличават с 4,2% на годишна база, докато приходите от услуги растат с 0,3% независимо от засилената конкуренция на пазара.
Приходите на оператора от услуги за пренос на данни също отбелязват ръст през първите три месеца на годината, като се увеличават с 40% в сравнение със същия период на 2014 г. благодарение на засиления фокус на компанията върху предлагането на тези услуги.
Към края на март 2015 г. броят на активните клиенти на компанията е 3,8 милиона или с 4% по-малко от същия период на 2014 г. на фона на общо проникване на мобилните услуги на пазара от над 140%.
Клиентите на абонаментните планове на Теленор наброяват близо 2,7 милиона или над 70% от общия брой активни потребители на услугите на оператора. Броят на потребителите на предплатените услуги на компанията към края на тримесечието се свива с 8,4% спрямо същия период на миналата година, най-вече в резултат от проведената консолидация на предплатените планове на компанията.
Средното месечно потребление на абонат през първото тримесечие на 2015 г. отбелязва увеличение от 4% в сравнение с първото тримесечие на 2014 г., докато средният приход от абонат за тримесечието достигна 10,95 лв., което е ръст от 3,8% на годишна база.
През март 2015 г. Теленор предсрочно приключи изпълнението на програмата си за модернизация и подмяна на мрежата на компанията и вече предлага на своите клиенти значително по-добро покритие, по-висока скорост на мобилния интернет и по-голям капацитет на 3G-мрежата, хвалят се още от оператора.
Норвежката компания майка Telenor отчете финансови резултати за тримесечието, които значително надвишават очакванията на пазара, и същевременно повиши прогнозите си за приходите и печалбата си за цялата година на фона на силния старт на 2015 г., предаде Ройтерс.
Telenor, която има над 190 млн. абоната в Европа и Азия, отчита ръст на сравнимата печалба преди данъци, лихви и амортизации за тримесечието на годишна база от 17%, като тя достига 10,6 млрд. крони (1,4 млрд. долара). Очакванията на анализаторите бяха за 9,97 млрд. крони.
Компанията очаква приходите ѝ за 2015 г. да отчетат ръст в диапазона между 5 и 7 на сто, а маржът ще бъде в диапазона 34 - 36 на сто, вместо досегашните 33-35%.
Telenor навлиза на нови азиатски и европейски пазари, за да се възползва от нарастващото търсене за мобилни услуги. Едновременно с това компанията се конкурира в Скандинавия с TeliaSonera, Tele2 и TDC на фона на сериозен ръст на потреблението на данни.
Главният изпълнителен директор Йон Фредрик Баксаас също така намалява разходите тъй като сериозната конкуренция на местния пазар натиска цените на услугите значително надолу.
Акциите на Telenor загубиха 14 на сто от стойността си от началото на годината. Във вторник те отчетоха спад от 1 на сто до 172,7 крони за брой на борсата в Осло.
Telenor Group придоби Globul и Germanos Telecom Bulgaria на 1-ви август 2013 г. за 717 млн. евро. От 4-ти ноември 2014 г. мобилният оператор промени официално името си на Telenor Bulgaria. Иначе Telenor Bulgaria присъства в страната от 2001 г. През 2013 г., само месец преди сделката, дъщерната компания Telenor Satellite Broadcasting (TSBс) подписа споразумение за сателитна трансмисия с Neterra за навлизане на пазара на DTH телевизия в страната.
преди 9 години Как хем намаление на броя абонати, хем повишение на приходите?! Явно клиентите на Теленор са забогатяли и плащат големи сметки. Щото "балъците" на Мтел и БТК плащат все по-малко... отговор Сигнализирай за неуместен коментар