Придобивката за 15 млрд. долара във Великобритания на милиардера Ли Кашин е залог, че британците искат само едно нещо от своите доставчици на телекомуникации – мобилни услуги.
Докато конкурентите му във Великобритания добавят оферти за телевизия и оптичен интернет, хонконгският милиардер планира да създаде най-големия безжичен оператор във Великобритания като обедини своята компания Three с евтините пакети за интернет на O2 на испанския телеком Telefonica. Само мобилен интернет, подчертава Bloomberg.
Ако 86-годишният инвеститор, наричан Супермен от медиите в Хонконг заради нюха му, успее, Hutchinson Whampoa ще се фокусира върху повече от 30 млн. потребители без да се разсейва със скъпо телевизионнo съдържание или да привлича потребители на кабелен интернет. Рискът е потребителите да преминат към пакетните оферти като тези на BT Group, гигантът на наземлените линии, който в сряда представи пакети с безжични услуги, започващи от 5 паунда на месец.
„След няколко години бихте могли да очаквате мнозинството от хората да търсят оферта за четворно плащане, като всички услуги са при един оператор“, заяви Стефан Беязиян, анализатор в лондонската Raymond James Euro Securities. “Ако това стане, Hutchinson ще бъде в трудна ситуация“.
Някои инвеститори, към които Hutchinson се обърна за инвестиция в британската компания, се колебаят. Те подчертават риска от тази стратегия, твърдят запознати със ситуацията източници. Когато обяви сделката с O2 във вторник Hutchinson обяви, че все още води преговори с потенциални партньори.
Сделката ще създаде компания, която обслужва 44% от всички британски потребители на мобилни телефони. Тя ще засили позицията на Hutchinson на европейския телекомуникационен пазар, в който тя навлезе преди повече от десетилетие. Повишилото се търсене за по-бързи мобилни връзки помогна на Hutchinson да увеличи новите потребители, но предлагането на комбинация от телевизия, интернет, кабелен и безжичен интернет напоследък набира популярност в Европа, тъй като потребителите имат достъп до видео, музика и социални медии на различни устройства.
Пакетите дават възможност на операторите да предложат услугите с отстъпка, за да привлекат нови клиенти, а продажбата на повече от един продукт кара клиентите да се замислят повече, преди да напуснат. По малко от 2% от британските домакинства са закупили и четирите услуги заедно, твърди доклад на регулатора Ofcom от миналата година.
„Three постигна успех да направи едно нещо както трябва и това бе мобилният интернет – може би това би се отплатило и днес“, заяви Матю Хоует, анализатор в изследователската компания Ovum. “Не знаем накъде ще отидат нещата. Четворното плащане не е очевидният победител“.