Orange SA заяви, че ще инвестира над 15 млрд. евро в своите мрежи през следващите четири години, като част от новия стратегически план на френския телеком, насочен към съживяване на растежа на продажбите и рентабилността след годините на спад.
Основните цели на 5-годишната стратегия на Orange, наречена "Essentials 2020", са насочени към покачване както на продажбите, така и на печалбата преди лихви, данъци и амортизация (EBITDA) до 2018 г.
Френският телеком е изправен пред сериозна конкуренция в много от своите пазари, особено в Европа, където компаниите от сектора се борят за клиенти основно чрез свиване на цените. Във Франция – най-големият пазар на дружеството, Orange бе засегнат най-много от ценовата война на пазара на мобилни услуги, предизвикана от появата на силен нов конкурент преди три години.
"Идеята на нашия план Essentials 2020 е проста – искаме да направим разликата чрез създаване на по-добри услуги", заяви главният изпълнителен директор Стефан Ришар.
Orange обяви, че ще инвестира в подобряване на качеството на своите мрежи и услуги и в стимулиране на нови източници на приходи, като например свързаните устройства и мобилните платежни услуги.
Една от целите на плана на Orange е да утрои средната скорост на обмена на данни както за фиксираните, така и за мобилните мрежи до края на 2018 г.
Според Orange тези инвестиции трябва да помогнат на групата да постигне по-високи приходи и EBITDA до 2018 г. Групата също така заяви, че има за цел да запази своя дивидент най-малко от 0,6 евро на акция между 2015 и 2018 г.