Базираният във Великобритания сателитен оператор и доставчик на платена телевизия Sky обяви, че печалбата му се е увеличила повече от два пъти през шестте месеца, приключили на 31-ви декември 2014 г., пише Wall Street Journal.
Нетната печалба за същия период е нараснала до 1,09 млрд. паунда (1,65 млрд. долара) от 411 млн. паунда година по-рано. Коригираните приходи нарастват с 5 на сто на годишна база до 5,60 млрд. паунда. Оперативната печалба пък расте с 16% до 675 млн. паунда.
По думите на главния изпълнителен директор на компанията Джереми Деръх през това полугодие фирмата е показала добро представяне.
През юли миналата година водещият британски оператор в сферата на платената телевизия постигна споразумение да придобие сестринските си компании в Италия и Германия от 21st Century Fox за 9,09 млрд. долара.
Това доведе до създаването на паневропейски гигант в платената телевизия, който има около 20 млн. потребители в Германия, Италия, Австрия, Великобритания и Ирландия.
През второто фискално тримесечие компанията се сдоби с 1,5 млн. нови потребители, които плащат за абонаментните ѝ услуги. Това е с 25% повече спрямо същия период на предходната година, посочват от Sky.
Sky инвестира в програмиране, мрежи и хардуер, за да привлече повече потребители. Тя се изправя пред предизвикателства от страна на конкурента си BT Group, който пусна спортни канали, за да примами потребителите на широколентови услуги. От своя страна Sky предлага на абонатите си възможност да гледат мачовете от Английската висша лига.