Нетната печалба на China Mobile Ltd. намалява с 9,7% през деветмесечието заради яростната конкуренция и по-високите инвестиционни разходи за подобрения на собствената мрежа, предава MarketWatch.
За периода януари-септември печалбата на най-големия мобилен оператор в света се понижава до 82,60 млрд. юана (13,48 млрд. долара) от 91,50 млрд. юана, спечелени година по-рано. Приходите от продажби растат с 3,9% до 481,24 млрд. юана от 463,01 млрд. юана.
China Mobile не публикува отделни резултати само за третото тримесечие, но имайки предвид, че нетната печалба на китайската компания през второто тримесечие е 57,74 млрд. юана, то финансовият резултат за третото би бил 24,86 млрд. юана, което е по-малко от спечелените преди година 28,40 млрд. юана - спад от 12,5%
През януари China Mobile започна да предлага моделите iPhone на Apple, с което американският технологичен концерн получи достъп до повече от 700 млн. потребители в Китай. Инвеститорите изразяват опасения относно голямата субсидия за мобилните устройства, но през август от China Mobile обясниха, че възнамеряват да понижат субсидиите до 21 млрд. юана (3,4 млрд. долара) от планираните по-рано 34 млрд. юана. Целта на този ход е подобряване на рентабилността.
За да се справи с увеличаващата се конкуренция в Китай, компанията ще удвои капиталовите си разходи тази година до 12 млрд. долара. Чрез тях China Mobile ще подобри мрежата си с цел предоставяне на мобилни услуги от четвърто поколение (4G).
Със своите повече от 790 млн. абоната China Mobile контролира над 50% от мобилния пазар в света. Приложения за кратки съобщения от ранга на WeChat на Tencent Holdings също подкопават финансовите резултати на дружеството, тъй като приходите от кратки съобщения намаляват. За да смекчи загубата, China Mobile се стреми да разрасне бизнеса си с разпространение на мултимедийно съдържание и нови данни.