Vivacom отчита ръст на печалбата и минимален спад в общите приходи за първата половина на годината. За трето поредно полугодие обаче операторът отчита най-високи приходи в сравнение с останалите телекомуникационни оператори на българския пазар, като за първото полугодие на 2014 г. реализира 393 млн. лева, или с 1,6 % по-малко спрямо същия период на 2013 г.
От тази сума 185 млн. лв. се дължат на поделението за фиксирана телефония (202,6 млн. лв. година по-рано), а приходите от мобилни услуги се увеличават с 5,8% на годишна база - от 196,3 млн. лв. на 207,6 млн. лв., показва отчетът на оператора.
Групата приключва първите шест месеца на годината с печалба от 19 млн. лв., докато преди година тя е била в размер на 7,3 млн. лв. Това се дължи на адекватната оптимизация на оперативните разходи, заявява операторът в отчета си.
Операторът държи стабилен и нарастващ дял от мобилните приходи на пазара в размер на 24%, базиран основно на абонаментни програми, става ясно от финансовите резултати на компанията за второто тримесечие.
Инвестициите в 3G мрежата са довели до ръст както на мобилните абонати на Vivacom (от 2,4 милиона към 30 юни 2013 г. на 2,7 милиона към 30 юни 2014 г.), така и в продажбите на смартфони и таблети.
Въпреки това компанията остава трети по големина оператор по брой на абонатите.
Увеличеното потребление на гласови услуги и на данни води до ръст на средния приход от мобилен абонат (най-важният параметър за измерване на финансовите резултати в сектора), който за периода се е покачил до 11,4 лв. спрямо 10,9 лв. за първото тримесечие на годината.
Vivacom задържа лидерството и на пазара на фиксирана телефония през първото полугодие на 2014 г., независимо от спада в броя на клиентите на фиксирани услуги в сравнение с края на второто тримесечие на миналата година - от 1,4 милиона за 2013 г. на 1,3 милиона за 2014 г. Операторът обосновава спада с трайната тенденция за заместване на фиксираната телефония с мобилната, която води до повишаване броя на потребителите на мобилни услуги.
Компанията отчита и ръст в броя на абонатите на фиксиран интернет - с 2% за отчетния период до 335 хил. абоната. От тях потребителите на оптичен интернет достигат 28%, като за съответния период на миналата година са били едва 15%. Към края на полугодието Vivacom вече покрива 780 000 домакинства с високоскоростна оптична връзка спрямо 512 000 домакинства за същия период на 2013 г. и продължава да изгражда мрежа, която осигурява на потребителите реално достижими скорости до 100 Mbps и интерактивна телевизия с над 140 канала.
преди 10 години Оптимизация на разходите е и фактическия отказа за гаранционно обслужване на GSM-те продавани от тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Много добре написана статия. БравоДействително Виваком са начело по общи приходи, но в това число влизат и приходите от фиксирана телефония, благодарение на носталгията на повечето пенсионери, които все още си пазят домашните телефони. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Което може да бъде причината за ескалиране на дейността на компанията по събиране на измислени сметки със полузаконни средства (СГ Груп например) отговор Сигнализирай за неуместен коментар