China Mobile Ltd отчете спад на нетната печалба за първото полугодие, след като неблагоприятните регулаторни политики и засилването на инвестициите в модернизация на мрежата понижиха рентабилността на китайския телеком.
Нетната печалба на дружеството за шестте месеца до 30 юни спадна с 8,5% - до 57,74 млрд. юана (9,37 млрд. долара) от 63,13 млрд. юана (10,26 млрд. долара) година по-рано. Приходите обаче се покачиха с 7,1 на сто до 324,68 млрд. юана (52,77 млрд. долара) от 303,1 млрд. юана (49,26 млрд. долара) година по-рано.
Най-големият в света доставчик на безжични услуги бе засегнат от продължаващите усилия на правителството за реформиране на контролираните от държавата компании чрез насърчаване на конкуренцията. Като доминиращ играч в Китай, China Mobile бе задължена от Пекин да намали таксите за използването на интерконекторните връзки, които по-малките дружества на пазара бяха длъжни да плащат до началото на тази година.
За да отговори на нарастващата конкуренция в Китай, компанията удвои капиталовите си разходи до 12 млрд. долара тази година, които вложи в обновяване на своята мрежа и осигуряване на по-бързи мобилни услуги от четвърто поколение.
Със своите над 790 млн. абоната China Mobile контролира повече от 50% от най-големият пазар в света. Въпреки това резултатите на компанията контрастират с увеличаването на печалбата за първото полугодие с 26 на сто, публикувана миналата седмица от по-малкия конкурент China Unicom.
Въпреки че скъпите инвестиции в мрежата ще продължат да тежат върху печалбата на компанията през тази година, China Mobile може да потигне по-добър растеж през следващата година на фона на изграждащата се в момента 4G мрежа. Очаква се технологията да повиши приходите и да спомогне за привличането на повече потребители от конкурентите, предава The Wall Street Journal.
"Предимството на China Mobile е изграждането на 4G мрежа, което ще продължи да изплаща дивиденти години напред. Ние също така вярваме, че iPhone 6 (най-популярният смартфон на Apple – бел. ред.) ще бъде основен катализатор за повишаването на броя на клиентите", заяви Крис Лейн, анализатор в Bernstein Research.