През миналата година конкуренцията на пазарите за електронни съобщения се засилва, показва проектът за годишен доклад на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС). Документът беше съгласуван с Комисията по защита на конкуренцията и публикуван на страницата на антимонополния регулатор.
От данните в доклада става ясно, че през миналата година се наблюдава преразпределяне на пазарния дял на фирмите, предлагащи мобилни гласови телефонни услуги.
Пазарният дял на „Мобилтел” намалява с 2,6% до 40,7% на база брой на абонатите. На база приходи понижението е от 2,3% до дял от 42,3%. За сметка на това делът на „Космо България Мобайл” („Глобул”) се повишава с 0,8% до 37,2” на базата на брой абонати, а на базата на приходите пазарният дял на компанията расте с 0,3% до 36,4%.
По-значително е повишението за БТК. Комуникационната компания има пазарен дял от 22,1% на база брой абонати, което е увеличение от 1,7% спрямо 2012 година. На базата обем на приходите компанията държи дял от 21,3% от пазара на мобилни услуги. Това е ръст от 2 на сто, изчислява КРС.
Благоприятен ефект върху преразпределението на пазарните дялове оказва преносимостта на номерата – през 2013 година броят на пренесените номера се увеличава с почти 14%, отбелязва КРС.
Като цяло в доклада на комисията се отчита намаление на приходите в сектора на мобилните гласови услуги в рамките на 17,9% спрямо 2012 година. Броят на активните SIM карти е с 2,7% по-малък.
Продължава тенденцията и за намаление на потреблението на фиксирани гласови услуги – както на база приходи, така и по отношение на генерирания изходящ трафик и на броя телефонни постове. На пазара навлизат нови участници, но един участник – БТК, държи сериозен дял. Компанията губи от пазарния си дял, но въпреки това държи 85,7% от пазара на базата на приходи и 67,8% - на база брой постове.
През 2013 година общият брой на предприятията, предлагащи пренос на данни и достъп до интернет, е 868. Реално предоставящите услуги обаче са 614 или с 3% по-малко спрямо 2012 година. Броят на активните предприятия на пазара е голям, но въпреки това 10 от тях държат общ пазарен дял от 68,6% на база брой абонати.
Броят на абонатите на интернет услуги се увеличава с 22% спрямо 2012 година. Сериозен ръст записва броят на ползващите мобилни услуги за достъп до интернет – с 34,7 на сто спрямо данните за предходната година.
преди 10 години Всъщтност тези 387 хил., които са ги изгубили тази година са тези, които 2011 и 2012 г. бяха прехвърляни на Prima, след като изкаха да прекратят договорите си. Така че няма как да се види колко е реалният спад тази година. Със сигурност част от тези абонати са отишли и към bob, но не съм сигурен дали КРС брои и тях. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години абонатите на м-тел се прехвърлят в БОБ, което си е пак м-тел отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Доклада можете да намерите на сайта на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Къде е публикуван този доклад? На сайта на КРС не го виждам.Иначе по темата: Мтел продължава да губи много абонати, Виваком пък обратното. Тенденцията се запазва трета поредна година. отговор Сигнализирай за неуместен коментар