IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Spotify се похвали с 40 млн. активни потребители

10-те милиона плащащи абонати правят компанията най-опасният конкурент на все по-ожесточения пазар на доставчиците на стрийминг

09:53 | 22.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Ръстът на Spotify се подхранва основно от влизането на пазара в САЩ преди три години. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Ръстът на Spotify се подхранва основно от влизането на пазара в САЩ преди три години. Снимка: Ройтерс

За първи път от над година в сряда музикалната онлайн услуга Spotify представи нови данни за броя на потребителите си. Британско-шведската компания за музикален стрийминг вече има над 40 млн. активни потребители, като една четвърт от тях плащат абонаментни такси, пише Wall Street Journal.

Доставчикът на музика наскоро се разшири значително и сега е на разположение на почти два пъти повече пазари, отколкото по време на създаването му през 2006 г. В момента Spotify вече е достъпен в 56 страни.

За последен път Spotify представи данни през март 2013 г. По онова време компанията отчете 24 млн. активни потребители и повече от 6 милиона клиенти, които си плащат. Сега публикуваните данни показват, че Spotify запазва темпа си на растеж. Независимо от това обаче в сравнение с други медийни услуги като iTunes на Apple, Youtube на Google или Netflix, Spotify е направо малък. iTunes, например, имаше през април 800 милиона регистрирани потребители, а Youtube се похвали с повече от един 1 млрд. посетители на месец. 

10-те милиона плащащи абонати обаче правят Spotify най-опасният конкурент на все по-ожесточения пазар на доставчиците на стрийминг, към които принадлежат и Pandora Media, Beats Music, Deezer и SoundCloud. Spotify твърди, че вече е вторият най-важен източник на приходи за европейските звукозаписни компании и най-голямата в света стрийминг услуга от този род.

Ръстът на Spotify се подхранва основно от влизането на пазара в САЩ преди три години. Увеличението на броя на потребителите бе най-важната цел за съоснователя и главен изпълнителен директор Даниел Ек. Още през 2008 г. Spotify бе една от първите услуги, които даваха възможност на клиентите си да слушат неограничен брой музикални парчета чрез абонамент.

В скорошно интервю свое интервю Ек заяви, че иска да направи Spotify достъпна от всяка точка на света. През тази година услугата се очаква да навлезе в Япония и Русия. Но с по-високия темп на растеж се увеличават и разходите. През миналата година компанията отчете загуба в размер на 59 млн. евро, докато приходите от продажбите са се удвоили до 434 млн. евро.

Компанията генерира по-голямата част от приходите си от платени абонати, които плащат такса в размер на до 10 евро на месец. Възнаграждения за звукозаписните компании, притежателите на авторски права и творци съставляват около 70 процента от разходите. Авторските и лицензионните възнаграждения се базират на честотата, с която дадена песен се просвирва. Лицензионните споразумения се сключват индивидуално във всяка страна, а в някои случаи се различават значително.

През последните няколко месеца компанията разшири и своята безплатна, поддържана от реклами услуга, която е насочена предимно към по-младите клиенти. При един нов кръг на финансиране през ноември Spotify бе оценена на около 2,9 млрд. евро, заявиха тогава запознати с процеса източници.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:03 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още