Vivacom запазва лидерската си позиция по отношение на приходите и през първото тримесечие на 2014 година в сравнение с останалите телекомуникационни оператори на българския пазар.
Приходите на компанията за периода възлизат на 194,4 млн. лева, като телекомът запазва стабилен ръст от 10,1% на абонатите на мобилни услуги - от 2,4 милиона абонати към 31 март 2013 г. до 2,6 милиона към 31 март 2014 г.
85% от клиентите на мобилни услуги предпочитат абонаментни програми, a инвестициите в 3G мрежата водят до ръст в продажбите и използването на смартфони и таблети.
Въпреки увеличеното потребление на абонат, в резултат на по-ниските цени средният приход от мобилен абонат е 10,90 лв. спрямо 11,20 лв. за същия период от миналата година.
Операторът продължава да бъде лидер на пазара на фиксирана телефония независимо от спада в броя на клиентите. През първите три месеца на 2014 г. те са 1,3 милиона – със 133 хиляди по-малко от същия период на миналата година. Основна причина за това е продължаващата тенденция за заместването на фиксираната телефонна услуга с мобилна.
Vivacom бележи и ръст на силно конкурентния пазар на фиксиран интернет, като към края на отчетния период абонатите нарастват до 329 хиляди. Потребителите на оптичен интернет достигнаха 25% от общия брой интернет потребители, като за същия период на миналата година те са били 13%.
Към 31 март 2014 г. операторът покрива 737 хиляди домакинства с високоскоростна оптична връзка спрямо 455 хиляди домакинства за същия период на 2013 г.