IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Срив на резултатите на Telekom Austria

През първото тримесечие на 2014 г. клиентската база на „Мтел“ намалява с 6,6%

15:08 | 08.05.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Срив на резултатите на Telekom Austria

Малко преди придобиването си от мексиканската компания America Movil на милиардера Карлос Слим частично държавният Telekom Austria отчете силен спад в бизнеса си през първото тримесечие на 2014 г.

Нетната печалба на австрийския телеком, който е собственик на най-големия по брой абонати български мобилен оператор „Мтел“ намалява с 26,5 на сто до 40,8 млн. евро. Така важният за компанията паричен поток се свива с 22,4 на сто до 148,9 милиона евро.

„Насрещните ветрове, причинени от силната конкуренция, продължаващата строга регулаторна намеса и упоритата предизвикателна икономическа ситуация в страните от Централна и Източна Европа характеризираха пазарната среда през първото тримесечие на 2014 г.", се казва в прессъобщение на концерна от четвъртък.

Прогнозите за цялата година остават стабилни, очаква се спад в продажбите от три процента при постоянен дивидент от 5 цента на акция. „Ние ще посрещнем силната конкуренция на нашите пазари и последните регулаторни изисквания с нова програма за намаляване на разходите от около 100 милиона евро", заяви напускащият главен финансов директор Ханс Чуден. Преди дни компанията обяви, че неговото място ще бъде заето от Зигфрид Майерхофер. Бордът на директорите на телекома вече ще се състои от трима, вместо както досега от двама директори. 

На фона на рязък спад на инвестициите (спад от 33,3% до 99,40 млн. евро) през първите три месеца на тази година оперативната печалба (EBIT) се свива със 17,4 на сто до 97,4 милиона евро, а печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) намалява с 5 на сто до 319,9 милиона евро.

Приходите се свиват със 7 на сто до 975,9 млн. евро, броят на служителите на цялата група спада с 2,5 на сто до 16 090. В родната Австрия броят на заетите лица е намалял с 3,7 на сто до 8 895 души.

Telekom Austria е представена в осем страни от Централна и Източна Европа. На своите „зрели пазари Австрия, България и Хърватия“ компанията предлага мобилни и стационарни услуги. Интензивната конкуренция на почти всички пазари упражнява натиск над цените на мобилните услуги, така че икономическият успех на телекома зависи от способността на групата да си осигури високи маржове чрез постоянно повишаване на разходната ефективност, пише компанията в отчета си.

На пазарите от Централна и Източна Европа политическите и макроикономическите насрещни ветрове продължават да са предизвикателство. Все пак обаче икономическото възстановяване в еврозоната постепенно се отразява положително и на някои източни пазари.

В България приходите спадат въпреки положителните развития в бизнеса с фиксирани мрежи заради намаляващата клиентска база, ценови и обемни ефекти в мобилния бизнес, както и загуби в размер на 2,6 млн. евро поради регулаторни действия, се казва в отчета на групата.

В рамките на първото тримесечие на 2014 г. клиентската база на „Мтел“ намалява с 6,6% до 4,1 милиона абонати, сравнено с предходната година. Този спад се дължи основно на намаление в броя на предплатените карти, отчитат от оператора. Приходите на „Мтел“ през разглеждания период се свиват с 6,4% до 91,2 милиона евро, което показва по-малък спад в сравнение с регистрирания през финансовата 2013 година. Сравнимата EBITDA пада с 5,8% до 37,1 милиона евро. Слаб спад от 6,1 евро до 6 евро се наблюдава през първото тримисечие и при средния месечен приход от абонат (ARPU), като това се дължи основно на регулаторна намеса.

Ръст компанията отчита в сектори, в които има нужда от наваксване. 33,9% е ръстът на потребителите на мобилен широколентов интернет на „Мтел“, увеличение се наблюдава и в броя абонатите на цифрова телевизия от Мтел, като те нарастват с близо 10% през разглеждания период. Средният месечен приход от линия за достъп (ARPL) се увеличава с 5,9% до 14,3 евро на годишна база.

Припомняме, че в началото на април телекомът удължи лиценза за своя наличен честотен спектър в честота 900MHz и 1800MHz за още десет години срещу 30,6 милиона евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 04:08 | 14.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
georgi.benevolent
преди 10 години
Накратко: На Целия Телеком Австрия приходите на година спадат 7%, като в Австрия и Хърватия са по около 10% на година (техните приходи заедно са в порядъка на 10 пъти повече от Мтел). Нетнатната печалба на Телеком Австрия вече остава 2-3%, а вдигнаха сериозно цените на ниския сегмент и сигурно ще напуснат клиенти за още 100 млн до края на годината и са намалили отделно субсидиите за дивайси. Като намаляват приходите, да вдигнеш цените е краткосрочна стратегия. Едно възможно решение е посочено от Иконъмист. интересна статия за пране на пари: 20% от износа на Мексико е фалшив. Мтел искат Мексикански собственик Слим, че вече не покриват разходите си. Следете дали няма изненадващо да им спрат да падат приходите или нарастнат. Защото посещтенията на сайта им според alexa.com се понижават още по-рязко. (вече са равни на трите оператора, а мтел имат много безплатни посещения за СМСи) http://***.economist.com/news/international/21601537-trade-weakest-link-fight-against-dirty-money-unconta
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още