Най-големият производител на безжични мрежи в света Ericsson AB отчете по-висок от прогнозираното марж на печалбата въпреки спада на продажбите, предава Bloomberg. Това стана факт, след като в последните месеци компанията се фокусира върху реализирането на по-изгодни сделки.
Брутният марж – ключова мярка за рентабилността, се разшири до 36,5% от продажбите през първото тримесечие спрямо 32% година по-рано. За сравнение, очакванията на анкетираните по-рано анализатори бяха за ниво от 34,4 на сто.
Същевременно обаче приходите от продажби отчетоха спад с около 9 на сто до 47,5 млрд. шведски крони (7,2 млрд. щатски долара) спрямо 52 млрд. крони година по-рано. Средната прогноза на пазарните експерти бе за ниво от 50,8 млрд. крони. Растежът в Китай, Близкия изток и Латинска Америка през първото тримесечие само отчасти е успял да компенсира спада в продажбите, който се дължи на приключващи големи проекти в Северна Америка и Япония.
Нетната печалба на шведската компания нарасна до 2,12 млрд. крони от 1,21 млрд. крони година по-рано. Тогава обаче дружеството задели приблизително 1,8 млрд. крони за реорганизация на бизнеса си в Швеция.
"Нашият фокус върху рентабилността се отплаща", заяви главният изпълнителен директор Ханс Вестберг. "Бизнес миксът през тримесечието е оформен предимно от проекти с широколентов капацитет за мобилни устройства", допълни той.
Рентабилността на Ericsson се подобри спрямо същия период година по-рано за четвърто поредно тримесечие, подпомогната от фокуса върху проекти за увеличаване на капацитета на мрежови доставчици. Такива сделки често са по-доходоносни от по-популярните договори за модернизация.
Брутният марж на Ericsson, или делът на продажбите, останали след елиминиране на производствените разходи, се покачи спрямо рекордното дъно от 30,2% през четвъртото тримесечие на 2011 г. Тогавашното равнище бе най-ниското 1989 г. насам.
Базираната в Швеция компания заяви оптимистично пред анализаторите, че очаква "ключови договори" да повлияят положително на продажбите през втората половина на годината.