В битката за наддаване за втория по големина френски мобилен оператор SFR третият в сектора Bouygues не иска да се признае за победен и увеличи отново своята оферта. Конгломератът предложи късно в четвъртък 13,15 милиарда евро в брой за филиала на медийната група Vivendi, което представлява увеличение от досегашната оферта с почти два милиарда евро.
Въпреки това сега Bouygues предлага на Vivendi само 21,5 на сто от евентуалната бъдеща слята компания вместо предишните 43%.
С новата оферта мениджърите на Bouygues се опитват да разубедят Vivendi, която през миналата седмица реши да води ексклузивни преговори за продажба с кабелната компания Numericable. Тя, от своя страна, вече добави почти един милиард евро и предлага на Vivendi 11,75 милиарда евро в брой и 32% в новата компания.
За новата си оферта ръководството на Bouygues си е осигурило подкрепата на индустриални партньори и финансовия сектор, обяви компанията след затваряне на пазара. Така SFR би била оценена на 17,4 милиарда евро. Bouygues се стреми да засили позициите си на измъчвания от ожесточена ценова конкуренция френски пазар на мобилни услуги и да се противопостави по-силно на нискобюджетния доставчик Iliad и на лидера Orange.
Със SFR Numericable иска да стъпи на пазара на мобилни телефони, за да може да предлага фиксирана телефония, интернет и мобилни услуги под една-единствена марка. Френското правителство призова за приемане на офертата на Bouygues, защото смята, че така ще се сложи край на спада на цените на пазара на мобилни комуникации и следователно се очаква и запазването на работните места в сектора.
В очакване на новото предложение, за което по-рано писа вестник Le Monde, акциите на Bouygues поскъпнаха с 2,7 на сто. Книжата на Numericable, който се считаше за фаворит за придобиването на SFR, поевтиняха с 3,3%.