Дългоочакваното трансатлантическо мегасливане в сектора на телекомуникациите пропада. AT&T отлага за най-малко шест месеца намерението си да представи оферта за закупуване на британския си конкурент Vodafone, съобщи американският концерн чрез задължително съобщение до британската комисия за сливания и придобивания.
По този начин AT&T реагира на искане на Комисията за сливания и подчерта "скорошните" спекулациите за евентуална покупка на британската компания. С отговора си обаче американците просто печелят време, защото тези доклади циркулират от ноември насам. Според спекулациите американците са работили вътрешноведомствено над подготовка за поглъщане на британския конкурент. Защо AT&T е променила мнението си засега остава неясно.
С придобиване на Vodafone от страна на AT&T американският мобилен пазар би претърпял пълна промяна. С приходи от продажби на стойност около 169 млрд. долара за 2012 г., AT&T може допълнително да разшири пазарните си възможности, като стане най-голямата телекомуникационна компания в САЩ. Концернът се съревновава от години рамо до рамо с Verizon за надмощие на пазара. По пазарен дял AT&T е на първо място в САЩ, но само с три процента преди конкурента си Verizon Wireless.
Темата тръгна от самия изпълнителен директор на AT&T Рандъл Стивънсън. През миналата година мениджърът обяви, че компанията ще осъществи инвестиции в големи размери в съобщителната мрежа, а тук браншовите специалисти си представиха именно сделка за Vodafone. С придобиването на британците, които правят близо две трети от печалбата си преди данъци и такси (Ebitda) в Европа, AT&T би станала по-независима от американският пазар, където бушува свирепа конкуренция.
Британците излязоха оттам наскоро и продадоха своя 45-процентен дял в американския мобилен оператор Verizon Wireless на бившия си партньор Verizon Communications. Останалата след сделката с Verizon Vodafone има проформа стойност от около 110 млрд. долара.
В Европа обаче в момента икономическата криза свива бизнеса. В допълнение трудният регулаторен климат и все по-силната конкуренция се отразяват негативно на компаниите в бранша. През последното десетилетие компаниите бяха принудени да намаляват енергично цените си.