Китай одобри пилотен проект, с който засилва конкуренцията в телекомуникационния сектор, предава Ройтерс. Властите разрешиха на компаниите да предлагат брандирани собствени телекомуникационни услуги.
Така частните дружества ще могат да предлагат отстъпки или по-атрактивни оферти на пазара, доминиран от трите държавни дружества China Mobile, China Telecom и China Unicom Hong Kong.
“Това е важно събитие, което ще привлече частни инвестиции и ще стимулира конкуренцията и иновациите в сектора на телекомуникациите. Това ще даде и на потребителите по-голям избор и ще подобри обслужването”, съобщава китайското министерство на промишлеността и информационните технологии в изявление, публикувано на сайта на ведомството.
В рамките на пилотния проект 11 частни компании ще могат да купуват “на едро” мобилни съобщителни услуги от доставчиците, които имат собствени мобилни мрежи, да ги пакетират и да ги продават на крайните потребители.
China Mobile, която наскоро постигна споразумение за продажба на iPhone на Apple, доминира на местния пазар с над 760 милиона абонати. China Unicom и China Telecom следват със съответно 20 и 185 милиона абонати.
Сред 11-те частни компании, включени в проекта, са Net.cn – дъщерно дружество на Alibaba, електронният търговец Jingdong, големият китайски търговец на мобилни телефони D.Phone, листнатата в Хонконг Telling Telecommunication Holding и Beijing Bewinner Communications.
С проекта се определят и правилата за надзор на пазара, таксите за обслужване и качество, правата на потребителите и защитата на данните.