И третият по стартиране мобилен оператор в България Vivacom отчита спад на приходите си през третото тримесечие, характерен за цялата индустрия. Общите приходи на оператора за деветте месеца на годината възлизат на 605,6 млн. лв., което е със 6,9% по-малко в сравнение със същия период на 2012 г., показват финансовите резултати на компанията за третото тримесечие на тази година.
За първи път в историята на оператора обаче приходите от мобилни услуги надвишават тези от фиксирани.
Телекомът е прибрал 304,7 млн. лв. като приходи от мобилни услуги, което е с 3% повече спрямо резултатите от 2012 г. Увеличението в този сегмент се дължи главно на ръста на мобилни абонати за периода, конкурентните цени на предлаганите услуги, продажбите на смартфони и постоянната инвестиция в подобряването на качеството на 3G мрежата, които компенсират намалението в регулираните цени за терминиране, пише в отчета на компанията. Броят на мобилните абонати на оператора се е увеличил до 2,7 милиона, което представлява ръст от 8% в сравнение със същия период на 2012 г.
За сметка на приходите от мобилни услуги сериозен спад има в приходите от фиксирани услуги, които намаляват с 15,2% на годишна база до 300,9 млн. лв., най-вече заради продължаващите тенденции потребителят да заменя домашния телефон с мобилен, засилената конкуренция между операторите и по-ниските цени на терминиране, които водят до спад в приходите от взаимно свързване. Абонатите на домашни телефони са намалели към деветте месеца на 2013 г. с 9,5% в сравнение с предишната година до 1,4 милиона.
Значителното намаление в приходите и разходите за взаимно свързване през 2013 година е основно в резултат на наложените от КРС по-ниски цени за терминиране на разговорите в чужди мрежи. По време на представените периоди цените за терминиране бяха намалени на 1-и юли 2012, 31-и декември 2012 и 1-и юли 2013 г.
Припомняме, че преди седмици стана ясно, че най-старият български мобилен оператор Мтел продължава да губи клиенти, като техният брой намалява с 4,9% на годишна база. Докато преди година компанията е имала над 5,5 млн. клиента, сега те са с над 200 000 по-малко – около 5,3 млн. По този начин дружеството държи 44,8% пазарен дял.
Свързани компании: