През май ръководството на Amazon Inc., начело с изпълнителния директор Джеф Безос, се събра, за да избере първото ТВ шоу, което компанията ще продуцира и разпространи чрез своята нова видео платформа. Тогава бяха прегледани 14 пилотни епизода, които по-рано бяха качени на интернет сайта на Amazon, за да могат всички да ги видят и оценят. След внимателно анализиране на обратната информация от зрителите (коментари, мейли, реакции, брой гледания), ръководството сведе избора до пет предавания, от които ще бъдат произведени няколко сезона.
Първото от тях се казва “Alpha House” и трябва да се появи още през този месец. Става въпрос за политическа комедия, засягаща ежедневието на четирима политици, които живеят заедно.
Като интернет търговец, известен с логистичната си експертиза, Amazon иска да се впусне в нов бизнес. От компанията са убедени, че могат да подобрят традиционния процес по създаването на телевизионен продукт, като събират обратна връзка от зрителите в интернет. Иновационният за бизнеса подход намалява рисковете от взетите решения, както и разходите, разбира се. Според Amazon сегашната система разчита твърде много на експерти, които преценяват кое шоу има качествата да се превърне в хит и кое не.
“Винаги сме разчитали на обратната връзка, която ни е подсказвала какво да предложим на клиентите си,” заявява Бил Кар, вицепрезидент по дигиталното видео и музиката на Amazon. “Не разчитаме на специалисти, които да решават какво обичат да четат, слушат или гледат нашите клиенти.”
Разработвайки собствена телевизионна продукция, Amazon следва примера на Netflix Inc., която вече жъне успехи с драмата “House of Cards” - драматичен сериал, който спечели награда “Еми”. И двете компании следват различни подходи, оставяйки собствена следа. Netflix, например, дори не изисква пилотни епизоди.
Експерти смятат, че с подхода си Amazon има на какво да научи традиционните медии, които също проучват шоу програмите, преди да ги пуснат в ефир, но по никакъв начин количеството анализирана обратна връзка не се доближава до този в Amazon. Ако компанията успее да създаде печеливш продукт от това, което другите медии отхвърлят, или да открие нешлифовани диаманти, това със сигурност ще бъде забелязано от влиятелни фигури в Холивуд. Опитите на Amazon вече провокират дебати по високите етажи на телевизиите за това колко е голяма ролята на обратната информация в индустрията.
Amazon предлага разпространение на видео съдържание (т.нар. стрийминг) като част от абонаментния план “Prime”, който струва 79 долара на година и осигурява двудневна безплатна доставка на всеки продукт от портфолиото на компанията. Подобно на Netflix и Hulu, Amazon вече е натрупала голям набор от телевизионни предавания и филми, но ръководството все пак смята, че вътрешната продукция е тази, която ще привлече и задържи основната маса зрители.
Анализаторът Юсеф Скуали от Cantor Fitzgerald прогнозира, че Amazon ще инвестира около 1 млрд. долара в купуването на съдържание до края на годината, като 10% от тях ще бъдат вътрешна продукция.
Amazon навлиза в телевизионната индустрия
До края на годината компанията ще похарчи 1 млрд. долара за покупка на TV съдържание, прогнозират анализатори
10:36 | 05.11.13 г.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Икономическите проблеми заради войната бавят жп търговията на Русия с Китай
-
Wall Street започва седмицата без особен оптимизъм в очакване на коледното рали*
-
Оценката на Tesla наближава половината от капитализацията на останалия автомобилен свят
-
Поръчките за бизнес оборудване в САЩ отчитат най-големия си ръст от над година
-
С близо 3 хиляди повече са студентите в България през академичната 2023/2024 г.
-
Кредитирането в България продължи да се ускорява и през ноември
-
След краха на Northvolt ЕС се обрича да остане зависим от Китай за батериите
-
ПАВЕЦ "Чаира" се завърна, засега с ограничен капацитет
-
Анализатори орязват прогнозите си за икономиката на еврозоната догодина
-
Ръстът на цените на жилищата в България не показва признаци на забавяне
-
Панама отхвърли заплахите на Тръмп, че САЩ ще си върнат контрола върху Панамския канал
-
Планът на ОИСР за забрана на финансирането на петролни и газови проекти върви към провал
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Рискът от спиране на електричеството нараства за мрежите в Северна Америка
-
Компании, инвестирали милиарди в придобивания, сега продават за жълти стотинки
-
Унгария договори дерогация и ще получава руски газ през българската "тръба на дружбата"
-
"Технологичен дуел": дронове с картечници атакуваха руски позиции в Харковска област
-
НЕК "подслади" поръчката за ремонт на две турбини на ПАВЕЦ "Чаира"
-
Британски фирми съкращават работни места с най-бързия темп от Световната финансова криза
-
Volkswagen се приближава към сделка, която ще предотврати закриването на заводи
-
Русия започва да разчита все повече на севернокорейската военна индустрия
-
Британци подаряват жилищата си в опит да избегнат по-високите данъци
-
Русия изпрати 4 ракети "Кинжал" по енергийни обекти в Украйна, всички премнаха през ПВО
-
Revolut е изправена пред ново дело, след като измамници откраднаха 700 хил. евро
-
Германски пенсионери намират евтино убежище в недружелюбната към мигранти Унгария на Орбан
-
Завръщането на "глупавите" телефони - новото предизвикателство пред Samsung и Apple
-
Дрон атакува областта, откъдето беше изстреляна ракетата "Орешник"
-
Русия неволно даде насоки какви са загубите ѝ в Украйна
-
Жилищният пазар в България вече проявява склонност да надценява имотите
-
В Украйна чакат удар с "Орешник", трета нощ липсват руски ракети и дронове
Коментари
Финанси виж още
-
Wall Street започва седмицата без особен оптимизъм в очакване на коледното рали*
-
Кредитирането в България продължи да се ускорява и през ноември
4 -
Служебният премиер прехвърли отговорността за неприетия бюджет към парламента
-
Обществени нагласи към бюджета: По-добре е да има стабилност, а не харчене
1 -
Новината за сливането на Honda и Nissan тласна азиатските пазари нагоре
-
Биткойнът изпрати най-лошата си седмица след преизбирането на Доналд Тръмп