Японският гигант в битовата електроника и медицинска техника Sony оряза прогнозата си за печалба за приключващата на 31-и март финансова година с 40% до 30 млрд. йени (305 млн. долара), съобщи BBC. Досегашното предвиждане на компанията бе за печалба от 50 млрд. йени.
Информацията бе оповестена, след като загубата за периода юли-септември се разшири с 25% на годишна база до 19,3 млрд. йени.
Върху финансовия резултат в най-голяма степен натежаха няколко знакови провала в подразделението Pictures, в чиято дейност влизат създаването на филми, телевизионни шоу програми и звукозаписната дейност. Оперативната загуба за тримесечния период в него възлиза на 17,8 млрд. йени, докато година по-рано то е постигнало оперативна печалба от 7,9 млрд. долара.
„Настоящото тримесечие отразява слабото сценично представяне на "Белият дом: Под заплаха" (White House Down), докато предходната финансова година включваше силното представяне на "Невероятният Спайдър-мен" (Amazing Spider-Man)“, се посочва в съобщението на компанията.
Приходите от телевизионни лицензи също са намалели заради по-малкия брой филми.
Подобно на повечето японски фирми за електроника, Sony също пострада от нарасналата конкуренция и отслабващото търсене на телевизори в световен мащаб. Спадът в цените на телевизионните приемници нанесе допълнителен удар на печалбите в сектора. Телевизионното подразделение на компанията отчита оперативна загуба от 9,3 млрд. йени през второто тримесечие на финансовата ѝ година.
Същевременно подразделението за игри, което произвежда и игралните конзоли PlayStation, също отчита оперативна загуба за периода в размер на 800 млн. йени. Година по-рано то е било на оперативна печалба от 2,3 млрд. йени. Негативният финансов резултат стана факт след понижаването на цените на конзолите PlayStation Vita, което бе предприето с цел повишаване на продажбите, но не се оправда, тъй като все повече потребители предпочитат игри за смартфони и таблети.