Печалбата на AT&T Inc нарасна с 4,9 на сто през третото тримесечие, тъй като телекомуникационният гиганта успя да привлече клиенти на своите безжични услуги, съобщава MarketWatch.
AT&T се похвали с 363 000 нови потребители, които са подписали дългосрочни договори за услуги в последното тримесечие спрямо 151 000 година по-рано.
За сравнение, Verizon Wireless – джойнтвенчърът на Verizon Communications Inc и Vodafone Group, обяви през миналата седмица, че е добавил нови 927 000 клиенти в периода юли-септември.
Както AT&T, така и Verizon, са изправени пред засилена конкуренция в безжичната индустрия, идваща от съвместните действия на по-малкия конкурент T -Mobile USA Inc и маркетинговата компания Sprint Corp.
AT&T отчете печалба от 3,81 млрд. долара, или 0,72 долара на акция, в сравнение с 3,64 млрд. долара, или 0,63 долара на ценна книга година по-рано. Изключвайки еднократните ефекти, коригирана печалба нарасна до 0,66 долара от 0,62 долара на акция.
Приходите на дружеството са отбелязали покачване от 2,2 на сто до 32,160 млрд. долара.
Анкетираните по-рано от Thomson Reuters анализатори очакваха печалба от 0,65 долара на акция и приходи в размер на 32,19 млрд. долара.
Общите приходи на компанията от безжичните услуги, включително продажбите на оборудване, са нараснали с 5,1 на сто.
От компанията обявиха, че са добавили 1,2 млн. нови абонаментни договора, свързани със смартфони, през тримесечието и са продали други 6,7 млн. „умни“ устройства – нов тримесечен рекорд.
От AT&T заявиха по-рано тази седмица, че са продали дългосрочни права за управление на 9 700 от своите клетъчни кули на Crown Castle International за сумата от 4,85 млрд. долара. Сделката ще осигури на AT&T средства за финансиране на новото обратно изкупуване на акции, което бе обявено по-рано през годината. Част от сумата ще бъде заделена и за модернизация на безжичната и високоскоростна интернет мрежи.
Акциите на дружеството затвориха предходната сесия при ниво от 35,28 долара за брой, постигайки дневен ръст от 0,14%.